حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عسگری در نشست خبری که پیرامون تبیین برنامه‌های شعبان المعظم برگزار شد، اظهار کرد: هدف و ماموریت اصلی بنیاد مهدویت ترویج و تبیین و توسعه معارف ناب مهدویت، پاسخ به سوالات و شبهاتی که احیاناً ممکن است مطرح شود و پیشگیری از جریان مدعیان دروغین مهدویت برای اقشار مختلف مردم است.
کد خبر: ۱۱۵۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴ 21 February 2024

به گزارش «تابناک البرز» رئیس بنیاد مهدویت استان البرز با اشاره به اینکه رویکرد بنیاد مهدویت انتقال معارف مهدویت برای تمام اقشار نوجوانان، جوانان و عامه مردم با برگزاری دوره‌های آموزشی و نشست‌ها و گفتمان مهدویت است، تصریح کرد: تربیت مربیان از جمله رویکرد‌های این نهاد است که بیش از ۱۰ دوره تربیت مربی مهد و پیش دبستانی و دوره تربیت مربی کودک و نوجوان برگزار شده و مربیان در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم فعالیت دارند.

وی افزود: همچنین آموزش نیرو‌های خواهر و برادر برای دانشگاه، حوزه‌های علمیه، بقاع متبرکه نیز انجام شده است که در حال حاضر پنجاهمین دوره تربیت مربی تخصصی مهدویت در اداره اوقاف کرج در حال برگزاری است.

بیش از ۱۲۰ آیه راجب امام زمان (عج) در قرآن آمده است

حجت الاسلام عسگری با بیان اینکه اوج برنامه‌های بنیاد مهدویت در روز ۹ ربیع الاول سالروز به امامت رسیدن حضرت مهدی (عج) و نیمه شعبان است، بیان کرد: موضوع مهدویت پشتوانه، قرآنی و روایی دارد که بیش از ۱۲۰ آیه قرآن راجب امام زمان (عج) و بیش از ۲ هزار حدیث وجود دارد، ضمن اینکه مهدویت پشتوانه عقلی و مسئله نجات خواهی و گرایش به منجی دارد.

وی با بیان اینکه موضوع مهدویت از نظر اجتماعی می‌تواند ایجاد امید کند، گفت: آموزه مهدویت با نگاه به آینده زیبا این ظرفیت را دارد اگر به خوبی بین مردم تبیین شود ایجاد امید کند.

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز ادامه داد: مسئله مهدویت از نظر تاریخی نیز، پشتوانه دارد، چراکه قبل از اسلام و بعد از اسلام این موضوع مطرح شده و پیغمبر در روز غدیر خم موضوع مهدویت و حضور حضرت مهدی (عج) را مطرح کردند.

در مسئله مهدویت اشتراکات بیت الادیانی وجود دارد

وی افزود: در مسئله مهدویت اشتراکات بیت الادیانی وجود دارد، یعنی ما با یهود، مسیحیت و ادیان الهی اشتراکات بسیار زیادی در حوزه منجی و موعود و مهدویت داریم، ضمن اینکه اشتراکات ما با اهل سنت نیز، بسیار زیاد است.

حجت الاسلام عسگری با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه‌ی مهدویت از ۵ شعبان آغاز و تا ۱۵ شعبان ادامه دارد، گفت: برنامه‌های بنیاد مهدویت در این ۱۰ روز در دو حوزه آموزشی و ترویج معارف مهدویت است‌

وی خاطرنشان کرد: اعزام سخنران به مساجد و حسینیه‌ها و مهدیه ها، احیای شب نیمه شعبان در مسجد جامع رجائی شهر و مصلای کرج، اعزام مربی کودکان در حاشیه مراسم احیا، اعزام کارشناس به ۵ دعای ندبه شاخص منتهی به روز نیمه شعبان، سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه با موضوع مهدویت، انقلاب اسلامی و با نگاه حضور پرشور مردم در انتخابات، برگزاری برنامه مهدوی در دانشگاه آزاد و فرهنگیان، اعزام کارشناسان به صداو سیما و رادیو تا شب نیمه شعبان، پرده خوانی، نقالی و روایتگری مهدویت با عنوان “قدرت اسلام” در ۱۰ مدرسه و مسجد، افتتاح دومین کتابخانه تخصصی مهدویت در مسجد جامع فردیس از جمله برنامه‌های این ماه عظیم الشان می‌باشند.

برگزاری جشن نیمه شعبان با عنوان جشن بزرگ خانوادگی امام مهربان من در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج 

حجت الاسلام عسگری مطرح کرد: جشن نیمه شعبان با عنوان “جشن بزرگ خانوادگی امام مهربان من” ساعت ۱۵ در سالن شهیدان نژاد فلاح کرج همراه با مسابقه، سرود، پرده خوانی، برنامه عروسکی، اجرای شاد عمو روحانی، نمایشگاه کتاب و توزیع کیک میلاد حضرت، با مشارکت شهرداری کرج، شورای شهر، و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین روز نیمه شعبان جشن مادران و دختران مهدوی با عنوان “رژه کالسکه سواران” از ساعت ۱۴:۳۰ در مصلای کرج برگزار می‌شود.

اعزام ۱۵ عمو روحانی برای برگزاری جشن باشکوه نیمه شعبان در مدارس البرز

به گفته رئیس بنیاد مهدویت استان البرز در بخش فرهنگی، ۱۵ عمو روحانی به مدارس استان اعزام می‌شوند و جشن باشکوه نیمه شعبان را برگزار خواهند کرد.

رئیس بنیاد مهدویت با بیان اینکه سه جلسه وبیناری با حضور اساتید دانشگاه‌های فرهنگیان، کشاورزی و آزاد و کارشناسان بنیاد مهدویت برگزار خواهد شد، گفت: مراکز نظامی و انتظامی در ۱۴ شعبان صبحگاه پلیس منتظر با حضور کارشناسان مهدویت خواهند داشت.

وی اظهار کرد: جشنواره دانش آموزی “فصل انتظار” با حضور ۲۰ هزار دانش آموز از ۹ ربیع الاول در مدارس آغاز شده که ۳۱۳ دانش آموز حائز رتبه شدند و اختتامیه آن با همکاری آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

حجت الاسلام عسگری متذکر شد: برای برگزاری جشن باشکوه نیمه شعبان تمام دستگاه‌ها باید پای کار باشند تا شاهد شور و نشاط در سراسر استان باشیم.

گفتنی است؛ بنیاد مهدویت در هر استان با نظارت نماینده، ولی فقیه فعالیت خود را انجام می‌دهد که از سال ۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است.

مریم ابوئی مهریزی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار