کد خبر: ۱۱۵۷۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰ 05 March 2024

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 15/12/1402 تقدیم حضور می گردد.


---------------------------------

قدرداني سردار مفخمي از حماسه سازان انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري

فرمانده انتظامي استان مازندران در پيامي از حماسه سازان انتخابات دوازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و ششمين دوره خبرگان رهبري در فضايي بانشاط همراه با امنيت و آرامشي مطلوب در استان قدرداني کرد . 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سردار "حسن مفخمي شهرستاني" در پيامي از حماسه سازان انتخابات دوازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و ششمين دوره مجلس خبرگان رهبري در فضايي بانشاط همراه با امنيت و آرامشي مطلوب در استان قدرداني کرد .

در متن اين پيام آمده است:

مجلس شوراي اسلامي يک مرکز اساسي و تعيين کننده براي انقلاب است. «مقام معظم رهبري »

ملت استکبار ستيز، انقلابي و مسلمان ايران اسلامي با حضوري پرافتخار در انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري بار ديگر برگ زريني را بر افتخارات مردم اين ديار پرافتخار رقم زدند و با حضوري چشمگير در پاي صندوق هاي رأي، اعتماد خود به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را به رخ جهانيان و استکبار جهاني کشيدند و نشان دادند که استکبار جهاني نه تنها جايي در نزد ملت ايران ندارد بلکه همچنان منفور و مغضوب ملت ايران است.

مردان و زنان بصير و ولايتمدار استان مازندران، هوشيارتر از هميشه با عمل به وظيفه خطير ملي، ديني و اسلامي خود مصمم و استوار در پاي صندوق هاي راي حاضر شدند و به دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوري اسلامي نشان دادند که همواره پاي اين انقلاب ايستاده اند و براي اعتلاي ميهن عزيزشان هيچ واهمه اي به دل راه نخواهند داد .

بدون ترديد برقراري نظم و امنيت اين انتخابات حماسه ساز و پرشور که در فضايي بانشاط، عاري از هرگونه تنش و حاشيه و مطابق با موازين قانوني و اخلاقي برگزار شد، حاصل نشد، مگر با برنامه ريزي ها،  تلاش هاي شبانه روزي و بي وقفه دستگاه هاي نظارتي و امنيتي، فرماندهان انتظامي شهرستان هاي تابعه، معاونت ها و روساي پليس هاي تخصصي استان که همواره پاي کار ايستادند تا اين حماسه بزرگ به نتيجه اي مطلوب برسد .

اينجانب از همه دستگاه هاي اجرايي، امنيتي و نظارتي استان اعم از نيروي مقاومت بسيج و سپاه کربلا استان، فرمانده و کارکنان وظيفه مرکز آموزشي "شهيد اديبي مرزن آباد" چالوس، فرمانده و کارکنان وظيفه مرکز آموزش" شهيد قاسميان شيرگاه" ، فرماندهي يگان ويژه پاسداران استان، معاونت ها و روساي پليس هاي تخصصي، فرماندهان و کارکنان انتظامي پليس راه آهن شمال، پليس فرودگاه و يکايک کارکنان و سربازان عزيز انتظامي استان و خانواده هاي آنان در خلق اين حماسه بزرگ قدرداني مي نمايم .   

قطعا دستاورد اين پيروزي درخشان که نصيب ملت ايران شد، منتخباني از مردم به مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي راه پيدا کرده اند که در تراز انقلاب اسلامي و مردمي اند که شايسته بهترين تلاش و خدمت هستند و با حضور حداکثري در انتخابات و انتخاب نمايندگان مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي و ناکام گذاشتن استکبار ثابت کردند که شايسته بهترين خدماتند.

همچنين با قدرداني از تمامي کانديدهاي مجلس شوراي اسلامي و مردم فهيم استان مازندران که با مشارکت و تعامل با پليس در برقراري امنيت شعبات اخذ راي منجر به کسب اين افتخار شده اند، توفيق خدمت به مردم قهرمان و باصلابت و اعتلاي ايران اسلامي عزيز را براي نمايندگان منتخب استان در ظل توجهات حضرت ولي عصر(عج) تحت زعامت مقام عظماي ولايت از درگاه ايزد منان آرزو مندم .

فرمانده انتظامي استان مازندران

سرتيپ دوم ستاد حسن  مفخمي شهرستاني

---------------------------------

اعتقادات و باورهاي ديني مردم ، نقش موثري در پيشگيري از وقوع جرم در جامعه دارد 

نماينده ولي فقيه در استان مازندران در ديدار فرماندهان ومسئولان انتظامي استان با وي ، گفت: اعتقادات و باورهاي ديني مردم ، نقش موثري در پيشگيري از وقوع جرم در جامعه دارد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سردار "حسن مفخمي شهرستاني" فرمانده انتظامي استان مازندران صبح امروز در راس هيئتي متشکل از رئيس عقيدتي سياسي، معاونان و روساي پليس هاي تخصصي با حضور در دفتر نماينده ولي فقيه در استان با "آيت الله محمد باقر محمدي لائيني" نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شهرستان "ساري" ديدار و گفت وگو کرد.

در اين ديدار آيت الله محمدي لائيني ضمن گراميداشت ماه پرفضيلت شعبان و آروزي قبولي طاعات و عبادات از حضور پرشور و شعور مردم ولايتمدار و هميشه در صحنه استان مازندران در 11 اسفندماه و خلق حماسه ديگر در انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري قدرداني کرد.

وي با اشاره به خنثي سازي توطئه هاي دشمنان و معاندان نظام در کم رنگ کردن حضور مردم در پاي صندوق هاي اخذ راي، گفت: با حضور پرشور مردم در انتخابات و مشارکت حداکثري زبان دشمنان کوتاه شد و نقشه آنان نقش برآب شد .

نماينده مقام معظم رهبري و ولي فقيه در استان مازندران همچنين از تلاش ها و زحمات همه نهادها و دستگاه هاي اجرايي انتخابات اعم از حوزه هاي اجرايي، نظارت و تامين کنندگان نظم و امنيت انتخابات در برگزاري و اجراي عمليات بزرگ انتخابات قدرداني کرد و اظهار داشت : بي شک با برنامه ريزي هاي به عمل آمده قبل از برگزاري انتخابات و پيش بيني و پيشگيري و اقدامات پيش دستانه امنيتي، انتظامي و ترافيکي از سوي پليس، انتخابات در فضاي امن و بدون هيچگونه مشکلي برگزار شد.

وي از تدابير و تمهيدات ويژه پليس قبل، حين و بعد از انتخابات در راستاي برقراري نظم وامنيت قدرداني کرد و افزود: هر چند دشمنان نظام در زمان برگزاري تبليغات انتخاباتي و پس از آن در حوزه برگزاري جشن انتخابات بدنبال سوء استفاده از اين فضا بوده اند که با درايت و هوشياري نيروهاي امنيتي و انتظامي موفق نشدند.

آيت الله لائيني با قدرداني از سردار" احمد رضا رادان" فرمانده کل فراجا و همچنين سردار مفخمي فرمانده انتظامي مازندران از تلاش ها و زحمات بي شائبه همه نيروهاي انتظامي و امنيتي در برقراري نظم و امنيت قدرداني کرد.

وي با تاکيد بر اينکه انتظار ما از پليس پيشگيري از وقوع جرايم در سطح جامعه است، افزود: نبايد سرقتي اتفاق بيفتد اما اگر داشته ايم، بايد کشف شود، همانطوريکه همه قتل هاي به وقوع پيوسته در سطح استان کشف شده است.

وي با مقايسه کشورهاي پيشرفته دنيا با کشور اسلامي ايران در حوزه وقوع جرايم، اذعان داشت: هر چند کشورهاي پيشرفته دنيا مادي گرا هستند و با ابزار و امکانات الکترونيکي پيشرفته در حوزه پيشگيري از وقوع جرم اقدام مي کنند اما در کشور عزيز ما ايران به جهت اعتقادات مذهبي و باورها ديني مردم نسبت به احکام اسلامي جرم و جنايت کمتر بوده و به نوعي افراد به واسطه اين اعتقادات مرتکب جرم نمي شوند و اگر جرايمي به وقوع مي پيوندد درصد کمي از جامعه بوده که لازم است اين باورها و اعتقادات ديني تقويت شود.

نماينده ولي فقيه در استان مازندران بر توجه به معيشت کارکنان انتظامي و پيگيري مشکلات آنان در بخش هاي مختلف مسکن و تامين نيازمندي هاي معيشتي آنان در جهت تقويت روحيه خدمتي تاکيد کرد.

در ابتداي اين نشست سردار مفخمي در گزارشي به اقدامات و برنامه هاي انتظامي استان در برقراري نظم و امنيت انتظامي و ترافيکي انتخابات اشاره کرد و افزود: کنترل جرايم و مراقبت از برخي تهديدات بالقوه در برزو جرايم به ويژه برخودر و مقابله جدي با مخلان نظم و امنيت و اراذل و اوباش از جمله برنامه هاي انتظامي استان بوده است .

وي با بيان اينکه بيش از 10 هزار نيرو صرفاً در حوزه تامين امنيت شعبات اخذ راي فعاليت داشته اند، افزود: در حوزه حراست و پاسداري از صندوق هاي اخذ راي64 درصد نيروهاي انتظامي و 36 درصد را نيروهاي بسيجي و سپاهي بر عهده داشته اند.

وي از بکارگيري 150 تيم پليس راه و راهور در حوزه ترافيکي خبر داد و افزود: با هرگونه تخلفات در روز برگزاري انتخابات برابر قانون برخورد لازم صورت گرفته و مستندات در اختيار مراجع ذيصلاح قرار گرفت.

فرمانده انتظامي استان مازندران از برنامه ها و طرح هاي پليس در برقراري نظم و امنيت روزهاي پاياني سال اعم از طرح استقبال از بهار براي تامين نظم و امنيت بازار شب عيد ، ماه مبارک رمضان و ايام تعطيلات نوروز 1403 خبر داد و افزود: از هم اکنون برنامه ها و طرح هاي امنيتي، ترافيکي و انتظامي در دستور کار يگان هاي انتظامي قرار دارد .

---------------------------------

نگاه مردم به پليس نگاهي همراه با اعتماد و اطمينان است

فرمانده انتظامي استان مازندران گفت: امروز نگاه مردم به پليس نگاهي همراه با اعتماد و اطمينان است و پليس را مأمن و پناهگاهي براي خود مي دانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سردار "حسن مفخمي شهرستاني" با حضور در جمع کارکنان يگان ويژه پاسداران استان مازندران، اظهار کرد: کارکنان پليس به عنوان سربازان ولايت همواره با صبر و شکيبايي در اجراي مأموريت هاي مختلف با اراده پولادين خود، فرصت عرض اندام را از مخلان نظم و امنيت سلب کرده اند؛ بنابراين امروز مردم با امنيت و آرامش در جاهاي مختلف کشور اين امر را حس مي‌کنند.

وي با اشاره به اينکه هدف دشمنان از ماه ها قبل مأيوس کردن مردم از حضور در انتخابات بود، خاطرنشان کرد: مردم يک بار ديگر نشان دادند که هميشه پاي کار نظام و انقلاب هستند و با شور و علاقه و حضور بي نظير دشمنان را نااميد کردند.

فرمانده انتظامي استان مازندران گفت: حضور پليس در جامعه احساس امنيت را براي شهروندان به ارمغان مي آورد و چيزي که جامعه ما نياز دارد احساس امنيت است و مردم اگر احساس امنيت نداشته باشند جامعه متشنج مي شود و اين امنيت با همت شما عزيزان به وجود آمده است.

سردار مفخمي ادامه داد: امروز نگاه مردم به پليس نگاهي همراه با اعتماد و اطمينان است و پليس را مأمن و پناهگاهي براي خود مي دانند.

وي افزود: دشمنان با تبليغات منفي و گسترده به دنبال آن بودند که حضور مردم در پاي صندوق را به حداقل برسانند، اما اين دسيسه با حضور آگاهانه و با بصيرت مردم عزتمند ايران اسلامي در پاي صندوق هاي رأي خنثي شد.

ارشدترين مقام انتظامي استان مازندران انتخابات را تجلي و تحقق حضور مردم در صحنه دانست و بيان کرد: مجموعه انتظامي به عنوان عضو بزرگي از خانواده نيروهاي مسلح، علاوه بر تامين امنيت انتخابات وظيفه بزرگ مشارکت در انتخابات را  نيز بر خود لازم مي داند، چرا که از ديدگاه رهبر معظم انقلاب ، راي دادن افزون بر يک عمل عبادي و فريضه الهي يک کنش امنيت ساز به شمار مي آيد.

وي در پايان با اهداي لوح تقدير به فرمانده يگان ويژه استان مازندران اظهار کرد: به نمايندگي از مجموعه انتظامي استان از همراهي، کوشش، مجاهدت، رشادت و آمادگي شما براي تامين امنيت و آرامش استان قدرداني مي کنم.#

---------------------------------

خانواده معظم شهداء، سرمايه انقلاب هستند

فرمانده انتظامي شهرستان مياندورود، خانواده معظم شهداء را سرمايه انقلاب عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري  پليس، سرهنگ "مجتبي راست خديو" و هيئت همراه با خانواده شهيد ميربخشي ديدار و از آن ها دلجويي کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان مياندورود در اين ديدار اظهار داشت: خانواده معظم شهداء، سرمايه انقلاب هستند كه با صبوري، مقاومت و از خودگذشتگي به همه درس ايثار را نشان دادند.

وي با بيان اينکه خانواده شهداء مايه دلگرمي و سربلندي ايران اسلامي هستند، پاسداري از ارزش هاي نظام و حفظ خون شهداء را بسيار با اهميت دانست و تصريح كرد: اگر جانفشاني شهداء و خانواده آنها نبود، امروز اين امنيت و سربلندي نظام اسلامي را نداشتيم .

سرهنگ راست خديو در پايان خاطرنشان کرد: سخن گفتن در جمع خانواده شهدا بسيار سخت است، چرا که خانواده هاي شهدا آن را عمل کرده اند و همه ما با هر سليقه‌اي که در کشور زندگي مي‌کنيم اگر ذره‌اي انصاف داشته باشيم خودمان را مديون يکايک شما مي‌دانيم.

---------------------------------

پايان جولان سارق اماکن خصوصي در گلوگاه 

در عمليات مأموران انتظامي شهرستان گلوگاه 2 سارق اماکن خصوصي دستگير و به 9 فقره سرقت در اين شهرستان اعتراف کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "محمود کلواني" در تشريح اين خبر گفت: در پي وقوع چند ‏فقره سرقت از اماکن خصوصي در اين شهرستان، موضوع ‏در دستورکار مأموران قرار گرفت.

وي ادامه داد: مأموران پس از انجام اقدامات سارق را شناسايي و پس از هماهنگي قضائي در ‏يک عمليات غافلگيرانه شدند.‏

فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه تصريح کرد:2 سارق سابقه دار در تحقيقات تکميلي پليس به 9 فقره سرقت از اماکن خصوصي اين شهرستان اعتراف کردند.

سرهنگ کلواني با بيان اينکه متهمان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع ‏قضائي شد، از شهروندان خواست: توصيه هاي پليس را در جهت پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در ‏صورت مشاهده و يا اطلاع از هر گونه موارد مشکوک، مراتب را با تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.‏

---------------------------------

دستگيري 16 سارق و کشف 9 فقره سرقت در جويبار 

فرمانده انتظامي شهرستان جويبار از دستگيري 16 سارق و کشف 9 فقره سرقت در پي اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "عبداله اکبري" درباره جزئيات اين خبر، گفت: به منظور پاسخگويي به مطالبات مردمي و برقراري نظم و امنيت عمومي، طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در اين شهرستان اجرا شد.

وي با اشاره به دستگيري سارقان سابقه دار و افراد معلوم الحال در اجراي اين طرح، تصريح کرد: متهمان پس از دستگيري در بازجويي ماموران در مجموع به 9 فقره انواع سرقت اعتراف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان جويبار در ادامه از کشف مقاديري انواع مواد مخدر و  توقيف 17 خودرو و 2 موتور سيکلت خبر داد.

سرهنگ اکبري خاطرنشان کرد: شهروندان مي توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مشكوک در زمينه هاي توزيع انواع موادمخدر، سرقت، کالاي قاچاق و ساير جرائم ،مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اعلام كنند.

---------------------------------

دستگيري سارق سيم و کابل برق در نکا 

فرمانده انتظامي شهرستان نکا از دستگيري سارق سيم و کابل برق با 20 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد . 

فرمانده انتظامي شهرستان‌ عباس آباد تصريح کرد: ماموران در يک عمليات ديگر موفق شدند يک مالخر را شناسايي و دستگير کنند و مقاديري از اموال مکشوفه تحويل مالباختگان شد و همچنين يک واحد صنفي ضايعاتي نيز پلمپ شد.

سرهنگ صفاري زاده با بيان اين که متهمان پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

---------------------------------

زمين خواري ميلياردي در چالوس

فرمانده انتظامي شهرستان چالوس از کشف زمين خواري 12 ميليارد ريالي در شهرستان چالوس خبر داد و گفت: با حکم قضائي زمين هاي تصرف شده، خلع يد شد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري  پليس، سرهنگ "محسن سليماني" در تشريح اين خبر بيان داشت: در پي کسب خبري مبني بر محصور و تصرف غير قانوني زمين هاي ملي و جنگلي در يکي از مناطق روستايي مرزن آباد، موضوع در دستور کار پليس آگاهي قرار گرفت.

وي با اشاره به اقدامات اطلاعاتي ماموران، افزود: ماموران پليس آگاهي پس از بررسي هاي همه جانبه، متهم را که با محصور کردن 6 هزارمتر مربع از اراضي ملي و جنگلي آن را به تملک خود در آورده بود، شناسايي کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان چالوس تصريح کرد: پس از هماهنگي هاي قضائي و با همکاري يگان حفاظت منابع طبيعي شهرستان چالوس با تخريب ديوارهاي ايجاد شده، زمين تصرف شده از چنگ متهم رها سازي و به آغوش طبيعت بازگردانده شد.

سرهنگ سليماني ارزش زمين آزاد شده از چنگ متهم را بر اساس نظر کارشناسان 12 ميليارد ريال اعلام کرد و اظهار داشت: متهم با تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد.

---------------------------------

کشف 2 هزار و 500کيلوگرم چوب جنگلي قاچاق در بابل

فرمانده انتظامي شهرستان بابل از كشف 2هزار و 500 کيلوگرم چوب جنگلي قاچاق در اين شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "علي داداش تبار" در تشريح جزئيات اين خبر گفت: درراستاي مبارزه باقاچاق محصولات و فرآورده هاي جنگلي مأموران پليس امنيت اقتصادي و انتظامي بخش بابلکنار اين فرماندهي ، با اشرافيت اطلاعاتي در مناطق جنگلي شهرستان موفق به شناسايي 2 خودروي حامل چوب جنگلي شدند.

وي از توقيف هر دو خودروي حامل چوبهاي قاچاق خبر داد و افزود: ماموران طي هماهنگي با مرجع قضائي در بازرسي از خودروهاي توقيفي  2 هزار و 500 کيلو گرم چوب که بصورت غير مجاز از جنگلهاي اين شهرستان برداشت شده بود، را کشف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان بابل با اشاره به دستگيري 2 متهم دراين رابطه، تصريح کرد: که  کليه ي اموال کشف شده تحويل اداره منابع طبيعي شد.

سرهنگ داداش تبار درپايان بااشاره به اينكه قطع درختان جنگلي ،به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد ، از شهروندان خواست : در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل ازآن مراتب راسريعا به پليس 110 اطلاع دهند .

---------------------------------

کشف بيش از 700 کيلو خشکبار قاچاق در ساري

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از کشف 588 کيلوگرم بادام هندي و 200 کيلو تخمه چيني قاچاق به ارزش 5 ميليارد و 100ميليون ريال از يک انبار در شهرستان ساري خبر داد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "محمد محمدپور" اظهار داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس امنيت اقتصادي استان  مازندران با بررسي هاي اطلاعاتي و فني، يک انبار حاوي خشکبار قاچاق را شناسايي کردند.

وي افزود: مأموران پليس امنيت اقتصادي استان مازندران با هماهنگي قضايي نسبت به دستگيري عاملان اقدام و در بازرسي از اين انبار 588 کيلوگرم بادام هندي و 200 کيلو تخمه چيني قاچاق کشف کردند.

سرهنگ محمدپور با اشاره به اينکه کارشناسان ارزش تقريبي کالاي کشف شده را  بالغ بر 5 ميليارد و 100ميليون ريال اعلام کرده اند، خاطرنشان کرد: در اين راستا 3 متهم دستگير و با تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مرجع ذيصلاح معرفي شدند.

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران در پايان از شهروندان خواست: با توجه به نزديک شدن به سال جديد و فروش هر چه بيشتر اين محصولات به عموم مردم، در صورت مشاهده هر گونه تخلفاتي از قبيل را از طريق پل ارتباطي 110 به اين پليس اطلاع دهند. 

 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار