تابناک هرمزگان-اعضای هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از منطقه ویژه خلیج فارس بازدید کردند.
کد خبر: ۱۱۵۸۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲ 06 March 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان// در این دیدار محمدرضا پیرحسینلو، مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس بیان کرد: منطقه ویژه حدود ۵ هزار هکتار وسعت دارد. بزرگ‌ترین مزیت منطقه ویژه آماده بودن زیرساخت‌های تامین برق، گاز و آب در آن است. وی افزود: میزان تخلیه و بارگیری مواد معدنی در منطقه ویژه طی ۱۰ ماه امسال به حدود ۱۱ میلیون تن رسید.

پیرحسینلو در ادامه با اشاره به صادرات در منطقه ویژه، تصریح کرد: میزان صادرات ناشی از فعالیت کارخانه‌های مستقر در منطقه ویژه در سال ۱۴۰۱ به حدود دو میلیارد دلار رسید. در حالی که این میزان طی ۱۱ ماه به دو میلیارد ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است.

پیرحسینلو ادامه داد: موضوع مهمی که برای سال آینده در دستور کار داریم، واگذاری راهبری شرکت به همراه نگاه توسعه‌ای خواهیم داشت و واگذاری مالکیت مطرح نیست. سیاست اصلی ایمیدرو در این رابطه واگذاری راهبری است که به ما ابلاغ شده است. امیدوار هستیم در این رابطه از نقطه نظرات انجمن تولیدکنندگان فولاد استفاده کنیم.

مدیرعامل منطقه ویژه خلیج فارس در پایان ضمن تشکر از اعضای هیئت مدیره و کارکنان آن، عنوان کرد: تغییر نگاه تسهیلگرانه در منطقه ویژه برای فعالیت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه تحت هیچ شرایطی فراموش نشود و همواره در مقابل دیدگان ما باشد.

در ادامه بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ضمن ابراز خرسندی از حضور در منطقه ویژه خلیج فارس، بیان کرد: از اولین روزهای تاسیس منطقه ویژه با فعالیت‌های آن آشنا بودم و رفت و آمد به آن زیاد داشتم. به طور قطع می‌توان گفت که منطقه ویژه خلیج فارس از معدود نقاطی در کشور است که توسعه به صورت واقعی در آن جریان دارد. رشد و توسعه در این منطقه به وضوح قابل مشاهده است. آخرین بازدیدی که از این منطقه و فولاد هرمزگان داشتم، طرح‌های توسعه‌ای بسیاری در این شرکت و منطقه ویژه در حال احداث بود. معنی توسعه را در این منطقه می‌توان دید. این اتفاق جای خوشحالی دارد که هم موجب ایجاد اشتغال می‌شود و هم موجبات توسعه اقتصادی را فراهم می‌کند.

وی افزود: منطقه ویژه پایگاهی برای توسعه صادرات کشور است. در حالی که سایر مناطق ویژه و آزاد بیشتر واردات انجام می‌دهند، اما همه شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه خلیج فارس تولیدی و صادراتی هستند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تصریح کرد: همواره خلا حضور شرکت‌های فولادی در استان هرمزگان حس می‌شد که با تاسیس منطقه ویژه و احداث شرکت‌های فولادی در آن، این خلا پر شده است و خوشبختانه طرح‌های توسعه‌ای متعددی نیز در این زمینه در دست اقدام است. در صورتی که سایت توسعه منطقه ویژه آماده شود، پتانسیل بسیار بالایی برای جذب سرمایه خواهد داشت.

انتهای پیام//

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار