رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، اجرای عدالت را از وظایف ذاتی و لاینفک دستگاه قضایی برشمرد و گفت: اجرای عدالت باید در تمامی شئون رعایت شود، به ویژه پرهیز از آمارسازی‌ها مورد تاکید است.
کد خبر: ۱۱۶۰۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۲ 30 March 2024

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از روابط عمومی دادگستری‌کل استان زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین منصور فرجی‌برحق، در اولین جلسه شورای مدیران در سال ۱۴۰۳ ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های مدیران حوزه‌های قضایی استان، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مغتنمی برای بهره‌مندی از فیوضات این ماه و جلای روح و روان با تلاوت کلام الله مجید است.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، توجه به آیات قرآن کریم، شیوه و روش برخورد ائمه اطهار (ع) با مردم را از اصول راهبردی در مدیریت برشمرد و با اشاره به نامه امیر المومنین (ع) به محمدابی‌بکر استاندار مصر، افزود: فروتنی، تواضع و نرم‌خویی در برخورد با مردم باعث تقویت ارتباط معنوی بین مردم و حاکمیت می‌شود و حکومتی برقرار و مستمر است که دارای جایگاه و حمایت مردمی باشد که این حمایت زمانی حاصل خواهد شد که مردم حاکمان و حکومت را از خود بدانند.

این مسئول، ارتباط خوب و موثر با اقشار مختلف مردم خصوصا با مراجعان مجموعه دستگاه قضایی و نیز همدلی و همکاری با آن‌ها را موجب تقویت تشکیلات قضایی برشمرد و عنوان کرد: توجه به معنویات، برگزاری مراسمات فرهنگی و مذهبی، حضور در نماز‌های جمعه، اهتمام به نظم و انضباط در مجموعه خصوصا در ورود و خروج کارکنان موجب پیشرفت و تعالی سازمانی خواهد شد.

فرجی‌برحق اجرای عدالت را از وظایف ذاتی و لاینفک دستگاه قضایی برشمرد و اظهار کرد: اجرای عدالت باید در تمامی شئون رعایت شود، به‌ویژه پرهیز از آمارسازی‌ها مورد تاکید است.

وی، پایش و تعیین تکلیف پرونده‌های مسن، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، برگزاری جلسات دادرسی الکترونیکی و مشورت کردن در پرونده‌های مهم را مورد تاکید قرار داده و افزود: اهتمام ویژه در پروند‌های عفاف و حجاب، مشروبات الکلی و قاچاق باید وجود داشته باشد تا آرای صادره قابل دفاع و مستحکم باشند.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان نظارت مستمر مدیران حوزه‌های قضایی بر نیرو‌های تحت امر و حوزه استحفاظی خود و توجه به بخشنامه‌ها و اسناد بالادستی را خواستار شد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار