کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه از بازرسی محل‌های توزیع نذورات هیات‌ها در ماه محرم و بویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۲۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸ 22 October 2015

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه از بازرسی محل‌های توزیع نذورات هیات‌ها در ماه محرم و بویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد.

مهندس علیرضا اجرایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم در سطح مراکز عرضه ظروف یکبار مصرف و نیز هماهنگی با هیات‌ها از چند روز پیش از آغاز مام محرم صورت گرفته، گفت: در جلساتی که با صنوف عرضه کننده ظروف یکبارمصرف داشته‌ایم آموزش‌های لازم به آنها داده شده است.

وی افزود: همچنین با هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره تبلیغات و اوقاف استان نیز جلسات آموزشی برای هیات‌ها در زمینه استفاده از این نوع ظروف برگزار شده است.

اجرایی اظهار کرد: توصیه ما به هیات‌ها این است که حتما گرید و نوع ظروف یکبار مصرف را با توجه به نوع نذری خود خریداری کنند و برای نذورات سرد حتما از ظروف یکبار مصرف ویژه این ظروف و برای نذورات گرم از ظروف یکبار مصرف با درجه بندی گرم که تحمل بالایی در برابر گرما دارند، استفاده کنند.

این کارشناس بهداشت محیط ظروف یکبار مصرف سلولزی را بهترین ظروف برای توزیع نذورات دانست و عنوان کرد: در غیر اینصورت افراد حتما از ظروف یکبار مصرف کدر رنگ و با آرم استاندارد و سیب سلامت برروی بسته بندی آنها استفاده کنند.

وی افزود: چنانچه ظروف شفاف که برای سرو نذورات سرد هستند برای نذورات گرم استفاده شود پلیمرهای آنها بر اثر حرارت تجزیه شده و وارد مواد غذایی می‌شود و تشکیل ترکیبات شیمیایی می‌دهد که در طولانی مدت سرطان زاست و عوارض بسیاری دارد.

اجرایی با بیان اینکه بازرسی‌ها از پیش از ماه محرم در سطح عرضه ظروف یکبار مصرف شروع شده، گفت: در شب‌های محرم نیز این بازرسی‌ها در سطح هیات‌ها ادامه دارد و ظروف توزیع نذورات آنها و در حد مقدورات نیز مواد اولیه پخت نذری آنها بازرسی می‌شود.

وی اظهار کرد: چنانچه مواد اولیه پخت نذری کیفیت لازم را نداشته باشند قطعا جهت حفظ سلامت عموم جامعه از تهیه و پخت آن جلوگیری می‌شود.

این کارشناس بهشدات محیط افزود: با توجه به ایام ماه محرم و شانی که نذورات دارد بیشترین تاکید ما بر آموزش و تذکر است، اما جایی که بدانیم بحث سلامت مردم ممکن است به خطر بیافتد برخورد لازم صورت می‌گیرد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر هماهنگی‌ها در این زمینه برای ایام اربعین در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار