استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: دشمن با تمام توان در حال پمپاژ یاس و ناامیدی در جامعه است، بنابراین هفته کارگر فرصتی مناسب برای جهاد تبیین است.
کد خبر: ۱۱۶۴۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۰ 27 April 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری امروز، هشتم اردیبهشت‌ماه در نشست هم‌اندیشی با نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر، اظهار کرد: خدمتگزاری به جامعه کارگری که جامعه‌ای تاثیرگذار، نجیب و موثر هستند، افتخار است، چرا که کارگران بازوان تولید و از مولدسازان جامعه به شمار می‌روند، همان گونه که رشته وابستگی به بیگانگان را قطع کردند باید مجددا در این راستا تلاش کنند.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی به قشر کارگر بها داده شد به طوری که امام راحل و پس از آن مقام معظم رهبری نگاه ویژه به کارگران داشته‌اند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کارگران نقش مهمی در خودکفایی کشور دارند، تصریح کرد: با همت کارگران چرخ اقتصاد به گردش افتاده و اثرگذاری آن‌ها ملموس است، بنابراین لازم است به این قشر اثرگذار، سلامت روح و جسم آن‌ها، آرامش در خانواده، محیط کار و امنیت شغلی از سوی نمایندگان تشکل‌ها و دستگاه‌های دولتی توجه ویژه صورت گیرد.

حیدری گفت: برخلاف تهدیدات و تحریم‌های دشمن اتفاقات خوبی در کشور رخ داده که باید عزم خود را جزم کنیم و به این قشر خدمتگزار خدمات رسانی شود.

وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در کشور و استان، افزود: تلاش، اراده و همت موجب کاهش نرخ بیکاری شد که گامی رو به جلو به شمار می‌رود، همچنین کاهش تورم نشانگر تلاش، عزم و اراده همگانی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری فعال شدن حدود ۹۰ کارخانه و بنگاه راکت در استان پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی را از جمله اقدامات دولت برشمرد و گفت: نباید به این اقدامات قانع شویم، از طرفی حضور هلدینگ‌ها در بحث سرمایه‌گذاری در استان یکی از اتفاقات دولت سیزدهم است، قرارداد‌های خوبی در حال امضا شدن است، البته بخشی از کار‌ها انجام و تا تکمیل زنجیره ارزش باید اقدامات صورت گیرد.

وی با بیان اینکه راهبرد ما وحدت و همدلی در استان در راستای رفع مشکلات است، تاکید کرد: انتظاری که از خدمتگزاران به مردم می‌رود این است که به حواشی نپردازند تا با انسجام و برادری کار‌ها پیش رود.

حیدری گفت: باید پیگیری‌ها برای توسعه درمانگاه‌های تامین اجتماعی در پنج شهرستان استان انجام و در این امر تسریع صورت گیرد، علاوه بر اینکه این درمانگاه‌ها به شاخص سلامت استان کمک می‌کند می‌تواند کمک بزرگی به قشر کارگری و بیمه شدگان تامین اجتماعی کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت احداث و فعال شدن بازارچه‌های فروش محصولات در همه شهرستان‌ها، گفت: باید چند غرفه از این بازارچه‌ها به صنایع دستی و تولیدات مشاغل خانگی اختصاص یابد، کما اینکه صنایع دستی مورد حمایت جدی است.

وی به اختصاص زمین برای احداث ساختمان برای تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، تمرکز جدی بر طرح مشاغل خانگی، برگزاری منظم شورای اشتغال شهرستان‌ها با حضور فرمانداران به منظور رفع مشکلات، تکمیل زنجیره ارزش به منظور ایجاد اشتغال و شناسایی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تاکید کرد.

حیدری افزود: در این هفته لازم است برنامه‌هایی در تراز کارگران برگزار و از پیشکسوتان کارگری، شهدای کارگر به ویژه خانواده شهدا تجلیل و سرکشی از خانواده شهدای کارگری انجام شود.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، بیان کرد: دشمن با تمام توان در حال پمپاژ یاس و ناامیدی در جامعه است، بنابراین هفته کار گر فرصتی مناسب برای جهاد تبیین است، باید در این هفته نشست‌ها و مصاحبه‌هایی با رسانه‌ها و فعالان فضایی مجازی انجام شود و در مساجد و نماز جمعه‌ها اتفاقات حوزه کار در دولت سیزدهم بیان شود تا منجر به امید آفرینی و رضایت‌مندی در مردم شود، در حقیقت باید پرچمدار جهاد تبیین باشید، زیرا این مساله وظیفه همگان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار