مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت: مسجد جامع ارومیه یکی از شاهکارهای معماری ایرانی_اسلامی است که تاکنون ۵۰ میلیارد ریال برای ساماندهی آن هزینه شده است
کد خبر: ۱۱۶۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۵ 15 May 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی در حاشیه بازدید خبرنگاران از مسجد جامع ارومیه گفت: در یک سال گذشته اقدامات قابل توجهی در راستای مرمت و احیای مسجد جامع ارومیه انجام گرفته است.

صفری مسجد جامع ارومیه را ازجمله شاهکار‌های معماری ایرانی اسلامی برشمرد و ادامه داد: گچبری شبستان این مسجد در نوع خود بی‌نظیر است و مرمت وبازسازی  مسجد جامع با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال تا کنون صورت گرفته است.

وی به اقدامات صورت گرفته در این مسجد اشاره کردو اظهار داشت:اجرای کامل نورپردازی مسجد و محوطه پیرامون بنا وهمچنین سنگ فرش و محوطه شمالی گنبد خانه و ساخت و اجرای بخشی از درب و پنجره‌های چوبی بنا در بخش گنبد خانه و حجرات ضلع شرقی اجرای کامل نصب دوربین مدار بسته برای مجموعه تا کنون انجام گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی در پایان سخنان خود گفت:پروژه بازسازی حجرات پیرامون مسجد جامع ارومیه با توجه به اسناد و الگو‌های تاریخی به صورت ویژه در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی قرار دارد و انتظار میرود با صرف هزینه حدود ۲۰۰ میلیارد ریالی طی ۲ سال به اتمام برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار