استاندار آذربایجان‌غربی:
استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت علمی جهاد دانشگاهی گفت: از جهاد دانشگاهی برای اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه دعوت می کنیم.
کد خبر: ۱۱۶۷۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۶ 15 May 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان امروز در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در حوزه‌های مختلف، افزود: مرزهای مشترک با کشورهای همسایه و تجارت بین‌الملل، از جمله پیشران‌های توسعه استان بوده و با توجه به وجود ۲۵ درصد پایانه مرزی کشور در آذربایجان غربی، روانسازی فعالیت‌های گمرکی در مرزهای استان ضروری است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی کشور می‌تواند با استفاده از توان علمی خود در حوزه روانسازی فعالیت‌های گمرکی، در پایان‌ه های مرزی استان مسئله شناسی نموده و براساس اولویت‌ها راهکارهای لازم را ارائه دهد.

استاندار آذربایجان‌غربی به مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه نیز اشاره کرده و افزود: به دلیل مدیریت نادرست مصرف آب در حوزه کشاورزی و تولید محصولات غیراستراتژیک و کشت گیاهان پر آب بر با ارزش افزوده کم، شاهد مشکلات به وجود آمده برای دریاچه ارومیه هستیم.

معتمدیان همچنین بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای تغییر الگوی کشت و کاشت گیاهان کم آب بر با ارزش افزوده بالا در راستای افزایش درآمد کشاورزان نیز تاکید کرده و یادآور شد: ستاد احیای دریاچه ارومیه در کنار دعوت از تمامی اساتید و  فعالان دانشگاهی، از جهاد دانشگاهی کشور نیز به دلیل داشتن امکانات علمی و آزمایشگاهی و رویکرد جهادی این مجموعه در راستای ارائه طرح‌های لازم در جهت احیای دریاچه ارومیه دعوت می‌کند.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های علمی و آزمایشگاهی این مجموعه، گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند در تولید نهال‌های مقاوم گردو و پسته در راستای تغییر الگوی کشت، تولید گیاهان دارویی کم آب بر و ارائه فعالیت‌های آزمایشگاهی در پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی فعالیت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار