نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: درحال حاضر بیش از 120 روستا در استان وجود دارد که آب شرب آن با تانکر تهیه می‌شود که در این راستا مصوبه‌ای از مجلس گرفته شده که 60 میلیون مترمکعب از آب سد طالقان به قزوین انتقال داده شود/گازرسانی به 2 شهر و 100 روستا در قزوین/نمایش تعزیه عاشورایی در قزوین رونمایی شد
کد خبر: ۱۲۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱ 01 November 2015


120 روستای استان قزوین با کمبود آب شرب روبه‌رو هستند

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: درحال حاضر بیش از 120 روستا در استان وجود دارد که آب شرب آن با تانکر تهیه می‌شود که در این راستا مصوبه‌ای از مجلس گرفته شده که 60 میلیون مترمکعب از آب سد طالقان به قزوین انتقال داده شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، داود محمدی پیش از ظهر امروز در نشست با مردم روستاهای شهرستان البرز، اظهار داشت: برطرف کردن مشکل کمبود آب شرب روستاها در استان قزوین، در الویت برنامه‌های مسئولان و نمایندگان مجلس استان قزوین است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان و نمایندگان مجلس بازدید و سرکشی به روستاهای استان قزوین است، بیان کرد: با بازدید از این روستاها می‌توان مشکلات این مناطق محروم را بررسی و رسیدگی کرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با سرکشی به بیش از 600 روستای قزوین از نزدیک با مشکلات و نیازهای اساسی مردم آشنا شده‌ایم، اظهار کرد: برای برطرف کردن این مشکلات اقدام لازم انجام شده و در این راستا با بیش از 22 هزار و 800 نفر به صورت چهره به چهره دیدار صورت گرفته تا وظیفه خدمت‌رسانی را انجام دهیم.

محمدی عنوان کرد: در سال‌های گذشته بودجه استان 125 میلیارد تومان بود که خوشبختانه در سال‌های بعد، این بودجه 30 درصد کاهش یافت.

وی افزود: درسال‌های 86 تا 91 و در نشست با رئیس جمهور وقت، دستور افزایش بودجه سالانه 50 میلیارد تومان ابلاغ شد که خوشبختانه تاکنون بیش از 155 میلیارد تومان به بودجه استان اضافه شده که از این اقدام همه استان بهرمند شده است.

محمدی توجه به بخش کشاورزی را یکی از اولویت‌های کاری برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود آب در استان، احداث سد الموت برای انتقال آب از ارتفاعات دو هزار و سه هزار استان مازندران بر رودخانه شاهرود در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: علاوه بر این جلسه‌ای با وزیر نیرو و رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد و درباره این موضوع موافقت شد که اگر اجرایی شود، از هدر رفت بیش از 880 میلیون لیتر آب در این منطقه جلوگیری و بخش عمده‌ای از مشکل آب استان برطرف می‌شود.

محمدی بیان کرد: درحال حاضر بیش از 120 روستا در استان وجود دارد که آب شرب آن با تانکر تهیه می‌شود که در این راستا مصوبه‌ای از مجلس گرفته شده که 60 میلیون مترمکعب از آب سد طالقان به قزوین انتقال داده شود

***

معاون استاندار قزوین خبر داد

گازرسانی به 2 شهر و 100 روستا در قزوین

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: در سال جاری با اختصاص 100 میلیارد تومان به 100 روستا و دو شهر فاقد گاز طبیعی در استان قزوین گازرسانی می‌شود.

منوچهر حبیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اجرایی شدن چند طرح در سال جاری برای خدمات‌رسانی به مناطق محروم اظهار کرد: برای کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها و برای توازن و ارایه خدمات رفاهی به قشرهای مناطق دور افتاده در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، پروژه گاز رسانی به روستاها و شهرهای محروم از نعمت گاز طبیعی با اعتبار بیش از 100 میلیارد تومان در دستور کار استانداری قزوین قرار دارد.

این مسئول به مناطق محروم از نعمت گاز طبیعی در قزوین اشاره کرد و افزود: در منطقه الموت قزوین که از منابع بکر برای توسعه کشاورزی و دامداری بهره‌مند است ولی با مشکلات رفاهی ساکنان این منطقه مواجه بوده که سعی در تسهیل خدمات‌رسانی به این منطقه می‌شود.

معاون عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: در سال 94 چند پروژه‌ عمرانی در سطح ملی و استانی در استان قزوین به مرحله اجرا در می‌آید که تحولی در منظر شهری و روستایی استان قزوین ایجاد می‌کند.

حبیبی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن دو شهر و بیش از 100 روستا در طرح گاز رسانی سال جاری عنوان کرد: با اجرای این طرح در منطقه الموت که تا سال آینده به طول می‌انجامد امیدواریم دو شهر و 100 روستای استان قزوین تحت پوشش سیستم گازرسانی استان قزوین قرار گیرد.

این مسئول افزود: روستاهای تحت پوشش گاز طبیعی استان قزوین در حال حاضر 74 درصد بوده که با تکمیل این پروژه در منطقه الموت، پیشرفت چشمگیری در فراگیر شدن سیستم گازرسانی به مناطق محروم را شاهد هستیم.

معاون عمرانی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: منطقه الموت شرقی و غربی دو منطقه فوق‌العاده است که قابلیت توسعه در بخش کشاورزی، دامداری و جذب توریست را دارد و توجه بیش از پیش مسئولان در بهبود امکانات رفاهی برای مردم منطقه و کاهش مهاجرت روستاییان به شهرهای اطراف را می‌طلبد.

***

نمایش تعزیه عاشورایی در قزوین رونمایی شد

با حضور استاندار،جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم از نمایش تعزیه عاشورایی در قزوین رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، حمید عابدی‌ها دراین‌باره اظهار داشت: این نمایش به سرپرستی حمید میرآخور و به مدت ۱۰ شب در دهه اول صفر اجرا خواهد شد.

وی افزود: این نمایش شامل ۵ روضه مربوط به واقعه عاشورا است که در دهه اول صفر در سالن آیت‌الله مدنی واقع در بلوار سعادت برگزار خواهد شد.

مشاور فرهنگی استاندار یادآور شد: این تعزیه عاشورایی با حضور روزبه استاندار و جمعی از مسئولان استان و گروه‌های مختلف مردم رونمایی شد که در این مراسم به شکل نمادین و شبیه‌سازی‌شده روضه حضرت علی‌اکبر(ع) و روضه  حضرت علی‌اصغر(ع) اجرا شد.

***

امسال 86 متخلف شکار و صید در استان قزوین دستگیر شدند

قزوین - ایرنا - سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین از دستگیری 86 متخلف شکار و صید در زیستگاههای این استان در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا سیاووش شمسی پور افزود: برای تمامی این متخلفان که در حوزه شکار و صید مرتک جرم شده اند، یگان حفاظت اداره کل با هماهنگی و همکاری بخش حقوقی پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی اظهارکرد: از این متخلفان 25 قبضه سلاح مجاز ساچمه و گلوله زنی، 11 سلاح قاچاق، دو قبضه اسلحه جنگی و 119 مورد لاشه پستاندار، پرنده و ماهی کشف شده است.

شمسی پور تصریح کرد: با تمامی متخلفان که جزو مخربان محیط زیست محسوب می شوند برابر قوانین و آیین نامه زیست محیطی برخورد قانونی خواهد شد.

وی در ادامه یادآور شد: همچنین در طی این مدت 808 مورد پایش واحدهای صنعتی، 416 مورد نمونه برداری، دو هزارو 93 مورد پارامتر آنالیز شده و 193 مورد خود اظهاری از دیگر فعالیت های این اداره کل در مدت یاد شده می باشد.

شمسی پور در پایان با اشاره به اصل 50 قانون اساسی که حفاظت از محیط زیست را وظیفه ای همگانی می داند، ابراز امیدواری کرد که با همدلی و همزبانی و فرهنگ سازی در خصوص حفاظت محیط زیست، گام های موثری برای رسیدن به توسعه پایدار برداشته شود.

استان قزوین دارای یک منطقه حفاظت شده بنام باشگل در شهرستان تاکستان با وسعت 25 هزار و 198 کیلومتر مربع و دو منطقه شکار و تیراندازی ممنوع الموت و طارم سفلی به ترتیب با وسعت 118 و 49 هزار کیلومتر مربع می باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار