دختروپسر جوانی که مرتکب سرقت از آرایشگاه‌های زنانه در مشهد می‌شدند، به دام افتادند.
کد خبر: ۱۲۴۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳ 05 November 2015
دختر جوان به‌عنوان مشتری وارد آرایشگاهی در محدوده بولوار طبرسی مشهد می‌شود. او روی صندلی می نشیند و داخل سالن را برانداز می‌کند. دقایقی بعد، دختر جوان به بهانه‌ای از جایش بلند می‌شود و با سوءاستفاده از غفلت مدیر و کارکنان سالن، آرام و بی‌صدا درِ ورودی آرایشگاه را باز می‌گذارد. او در‌حالی برگشت که روی صندلی‌‌اش بنشیند، ناگهان مردی جوان وارد آرایشگاه زنانه می‌شود.
شاهدان عینی این صحنه در داخل آرایشگاه با دیدن مرد جوان دچار وحشت می‌شوند. مرد‌ جوان با تهدید و توسل به زور، طلاها و وجوه نقد افراد حاضر در آرایشگاه را سرقت کرد و به‌سرعت متواری شد. چند مشتری جوان که داخل آرایشگاه بودند، از شدت ترس نمی‌دانستند چه‌کار کنند. مدیر سالن موضوع را به پلیس اطلاع داد. در‌این‌لحظه زن جوان نیز که وانمود می‌کرد خیلی ترسیده است، از آرایشگاه بیرون رفت و متواری شد.
فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی در‌این‌باره به خبرنگار ما گفت: از چندی قبل، گزارش‌هایی مبنی‌بر ورود ناگهانی مردی جوان به آرایشگاه‌های زنانه و زورگیری از خانم‌ها به پلیس اعلام شد.
سرتیپ دوم پاسدار بهمن امیری‌مقدم افزود: با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله طرح ویژه‌ای در دستورکار کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان‌رضوی قرار گرفت. آنچه در بررسی موضوع جای سوال بود، اینکه عامل سرقت چگونه بدون آنکه قفل درِ ورودی آرایشگاه را تخریب کند، به آن سرعت وارد سالن شده و مرتکب زورگیری می‌شود.
وی گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی با تحقیقات علمی و بررسی سرنخ‌های موجود به دختری جوان که تقریبا در تمام این آرایشگاه‌ها حضور داشت، مظنون شده و او را با ردزنی‌های گسترده دستگیر کردند. متهم که زهره نام دارد در تحقیقات اولیه منکر هرگونه ارتباطی با این سرقت‌های خشن بود؛ اما در ادامه بازجویی دچار تناقض‌گویی‌ شد و راهی جز بیان حقیقت در پیش رو ندید. او اعتراف کرد که از چندی قبل با پسری جوان دوست شده و نقشه سرقت‌ها را طراحی کرده‌اند.
در پی این اعترافات، کارآگاهان پایگاه شمال پلیس آگاهی خراسان‌رضوی زورگیر خشن را نیز در مخفیگاهش دستگیر کردند.رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی نیز درباره این پرونده گفت: با کشف راز این سرقت‌ها، متهمان در بازجویی‌های پلیسی تاکنون به سه فقره زورگیری از آرایشگاه‌های زنانه اعتراف کرده‌اند.
سرهنگ بیدمشکی افزود: این احتمال وجود دارد که سارقان مرتکب دیگر‌سرقت‌های خشن نیز شده باشند و به دستور مقام قضایی تحقیقات از سارقان خشن ادامه دارد.
 رئیس اتحادیه صنف بانوان آرایشگر مشهد نیز در‌این‌باره به خبرنگار ما گفت: در جلسات توجیهی و همچنین با اطلاع‌رسانی به‌صورت پیامکی به تمامی اعضای دارای پروانه این اتحادیه و مدیران آرایشگاه‌های زنانه درمورد ضرورت استفاده از دوربین‌های مداربسته در بیرون از آرایشگاه و کنترل درِ ورودی سالن با آیفون‌های تصویری تذکر لازم داده شده است.
اعظم حسنی‌درمیان افزود: در ایام تعطیلات نوروز یک مورد گزارش مبنی‌بر مراجعه مردی جوان به آرایشگاه زنانه تحت‌عنوان بازرس اداره اماکن و بهداشت داشتیم که بلافاصله موضوع به‌صورت پیامک هشداری به مدیران آرایشگاه اعلام شد.
وی تاکید کرد: به‌هیچ‌عنوان بازرس مرد از هیچ سازمان و اداره‌ای برای آرایشگاه‌های بانوان نداریم و اکیپ‌های ویژه مشترک از اتحادیه، اماکن نیروی انتظامی، بهداشت و تعزیرات به‌صورت مستمر برای افزایش ضریب ایمنی آریشگاه‌های زنانه حتی در ساعات غیراداری درحال نظارت و بازرسی از سالن‌های آرایش و زیبایی بانوان هستند. این درحالی است که بازرسان اتحادیه دارای کارت شناسایی بوده و مدیران سالن‌ها باید کارت آن‌ها را قبل از انجام بازرسی، بررسی کنند.
منبع: شهرآرا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار