رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه از کاهش 20 درصد ورودی خودروهای نوشماره به استان در نیمه ابتدای امسال خبر داد و علت آن را راه اندازی کمپین نخریدن خودروی صفر در ماه‌های اخیر عنوان کرد.
کد خبر: ۱۲۴۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹ 07 November 2015
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه از کاهش 20 درصد ورودی خودروهای نوشماره به استان در نیمه ابتدای امسال خبر داد و علت آن را راه اندازی کمپین نخریدن خودروی صفر در ماه‌های اخیر عنوان کرد.

سرهنگ غلامرضا امیدی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، از کاهش 10 درصد تصادفات فوتی درون شهری استان در شش ماهه ابتدای امسال خبر داد و اظهار کرد: همچنین تصادفات خسارتی و جرحی نیز طی این مدت کاهش 15 درصدی داشته‌ است.

وی با اشاره به سیر نزولی کشته‌‎های تصادفات درون شهری استان طی چند سال گذشته اظهار کرد: از سال 1387 که بیش از 400 نفر در تصادفات درون شهری استان کشته شدند توانستیم با توجه به افزایش آموزش‌ها و جدی تر کردن برخوردها این آمار را به 108 کشته در پایان سال گذشته کاهش دهیم.

وی این میزان کاهش را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: البته هنوز هم آمار 108 کشته در سال بسیار بالاست و باید تلاش کنیم این سیر نزولی فوتی‌ها بیش از پیش ادامه یابد که خوشبختانه با گذشت شش ماه از سال نیز کاهش 10 درصدی در این زمینه داشته‌ایم.

امیدی با بیان اینکه بیش از 50 درصد کشته‌های تصادفات درون شهری استان را عابرین پیاده تشکیل می‌دهند، گفت: اقدامات بسیاری در زمینه ایمن سازی از جمله نصب نرده در زیر پل عابر پیاده و بحث سرعت‌گیرها انجام شده، اما بیش از همه این عابرین پیاده هستند که باید در عبور از خیابان تمام جوانب احتیاط را در نظر بگیرند و حتما از پل عابر پیاده برای عبور استفاده کنند.

کمپین نخریدن خودرو؛ عامل کاهش خودروهای نوشماره به کرمانشاه

امیدی در ادامه از ورود 12 هزار خودروی نوشماره به استان در شش ماهه ابتدای امسال خبر داد و اظهار کرد: امسال با توجه به راه اندازی کمپین نخریدن خودروی صفر، طی دو سه ماهه اخیر شاهد کاهش 20 درصدی ورود خودروهای نوشماره بودیم.

وی اظهار کرد: در حالیکه کاهش ورود خودروهای نوشماره را داشتیم، بحث نقل و انتقالات خودرو همچنان روال عادی خود را دارد و طی این مدت نقل و انتقال بیش از 25 هزار خودرو در سطح استان انجام شده است.

نیازمند راه‌اندازی شهرک های سلامت و خودرو هستیم

وی در ادامه در خصوص مشاغل مزاحم موجود در شهر کرمانشاه گفت: متاسفانه نمایشگاه‌های خودرو معضلاتی را در بحث ترافیک به وجود آورده‌اند و در حال حاضر اقدامی که صورت گرفته این است که دیگر مجوز نمایشگاه خودرو در محدوده‌های پرترافیک شهر داده نمی‌شود.

وی با اشاره به نیاز شهر کرمانشاه به راه‌اندازی شهرک خودرو گفت: چنانچه بتوانیم محلی برای این نمایشگاه ها ایجاد و آنها را به یک محدوده کم تردد شهر منتقل کنیم، این وضعیت ساماندهی مطلوبی پیدا خواهد کرد.

وی همچنین به نیاز شهر کرمانشاه در جهت راه اندازی شهرک سلامت اشاره کرد و افزود: در حال حاضر حضور پزشکان در پارکینگ شهرداری حداقل عامل 20 تا 30 درصد ترافیک خیابان مدرس است و نیاز است تا در زمینه انتقال پزشکان از این منطقه اقدامات جدی از قبیل ساخت شهرک سلامت صورت گیرد.

خودروهای شخصی اجازه جابجایی مسافر ندارند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه جابجایی مسافر توسط خودروهای شخصی ممنوع بوده و مشمول جریمه و حتی توقیف خودرو است، گفت: چنانچه فردی با خودروی شخصی اقدام به جابجایی مسافر کند، در صورت مشاهده حتما با او برخورد خواهد شد.

وی به مسئله بیکاری در استان اشاره کرد و افزود: متاسفانه بیکاری موجب شده تا برخی خانواده‌ها تنها با جابجایی مسافران توسط خودروی شخصی خود کسب درآمد و امرار معاش کنند.

امیدی اظهار کرد: در همین راستا پلیس تلاش دارد تا حد ممکن در این زمینه سخت گیری نکند و در حال حاضر با هماهنگی‌های صورت گرفته با تاکسیرانی مقرر شده تا تاکسیرانی تعدادی از این خودروها را به زیرمجموعه خود اضافه کند.

وی با بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی و تاکسیرانی گشت‌های مشترکی در زمینه شناسایی خودروهای مسافربر شخصی دارند، گفت: این خودروها در صورت مشاهده جریمه و حتی توقیف می‌شوند، اما با توجه به بحث اینکه این کار برای برخی از این رانندگان تنها محل درآمد است پلیس تا حد ممکن در این زمینه با رافت برخورد می‌کند.

وی تصریح کرد: معتقدیم در زمینه برخورد با این خودروها باید قبل از هر مقابله‌ای آنها را ساماندهی و مدیریت کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار