اعضای شورای اسلامی شهر کاشمر عملکرد دوایر عمران و فضای سبز شهرداری را زیر ذره‌بین قرار دادند.
کد خبر: ۱۲۷۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴ 11 November 2015
در یکصد و هفتمین جلسه علنی شورا شهر کاشمر با دعوت از مسئولان دوایر عمران و فضای سبز شهرداری ضمن ارائه برخی مشکلات و نارضایتی شهروندان در این حوزه‌ها خواستار رسیدگی و رفع آن در راستای خدمت رسانی مطلوب در مدیریت شهری شدند.

در ابتدا رئیس شورای شهر با تقدیر از زحمات مسئولان و پرسنل دوایر عمران و فضای سبز گفت: آماده‌سازی بهشت بقیع، فنس‌کشی زمین‌ها در نقاط مختلف شهر و آماده‌سازی آن برای انجام فعالیت ورزشی شهروندان، اخطار به مالکین زمین‌های رها شده، رسیدگی به وضعیت پارک قائم و مرمت سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر، روشنایی پارک‌ها و بلوارها بخشی از مواردی بوده که در جلسات قبل این شورا مصوب شده و گزارشی از آن ارائه نشده است.

سید حسن حسینی با اشاره به طرح برخی نارضایتی و گلایه‌مندی شهروندان در انجام پروژه‌های شهری در نقاط مختلف افزود: اگر چه گاهاً برخی از این موارد مطرح شده از سوی برخی مطرح می‌شود که ذی‌نفع هستند اما گلایه عده‌ای دیگر از سر دلسوزی است که باید مدنظر قرار گیرد.

عضو دیگر شورا نیز با تقدیر از فعالیت‌های انجام شده دوایر عمران و فضای سبز گفت: اجرای عملیات موزاییک فرش در پیاده‌روها اقدامی ارزشمند در راستای زیباسازی شهر و جلب رضایتمندی شهروندان است، اسماعیل سلطان‌پور که مسئولیت کمیسیون فضای سبز شورای شهر را بر عهده دارد از تلاش بی‌وقفه مسئول و پرسنل فضای سبز در بخش‌های مختلف تقدیر کرد و گفت: با تلاش بی‌وقفه‌ای که در این حوزه انجام شده است شاهد افزایش فضای سبز و رضایتمندی شهروندان هستیم.

یکی دیگر از اعضای شورای شهر ایجاد بوی تعفن در کانال‌های دفع آب‌های سطحی حاشیه خیابان‌ها، کم عرض بودن پل ورودی برخی میلان‌ها و متناسب نبودن آن با عرض میلان، عملکرد نامناسب در انجام لکه‌گیری کوچه‌ها و تأخیر در اجرای پروژه‌های عمرانی را از جمله مهم‌ترین خواسته‌ها و مطالبه شهروندان عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا منکر تلاش‌ها و خدمات مجموعه عمرات نیستیم اما با برنامه‌ریزی و فعال‌تر شدن دایره عمران شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان از مجموعه شورا و شهرداری نیز خواهیم بود.

حجت الاسلام میثم خزاعی با اشاره به عملکرد دایره فضای سبز خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز شهر و جلوگیری از بیرون رفتن سرمایه، باید در شهرداری به سمت تولید گل و گیاه برویم تا علاوه بر تأمین نیاز شهر بتوانیم با فروش آن به شهرستان‌های دیگر برای مجموعه درآمدزایی کنیم.

عضو دیگر شورا نیز با تقدیر از تلاش‌ها و فعالیت‌های دوایر عمران و فضای سبز در راستای انجام وظایف محوله گفت: آنچه در بحث مدیریت شهری واضح است، این بوده که نمی‌توان رضایت کامل همه شهروندان را کسب کرد اما انتظار می‌رود کارهایی که در سطح شهر در بخش‌های مختلف انجام می‌شود با رعایت اصول فنی و صلاح شهرداری انجام شود تا نارضایتی‌های مردمی را اجرای آن کاهش یابد.

مهری پالایی با تقدیر از عملکرد دایره عمران در بحث موزاییک فرش پیاده‌روها گفت: پیشنهاد می‌شود که مسئولان دوایر مختلف شهرداری به صورت فصلی با حضور در جلسات علنی شورای شهر گزارشی از روند فعالیت حوزه کاری ارائه کنند تا اعضای شورا از آن مطلع شوند.

وی با بیان اینکه با وجود خدمات انجام شده در حوزه فضای سبز اما بعضاً در برخی نقاط شهر در زمینه احداث فضای سبز آنطور که انتظار بوده اقدامی انجام نشده است، خاطرنشان کرد: اصلاح درختان بلوارها به ویژه در دور برگردان‌ها و نبود تابلوهای آموزشی برای استفاده از فضای سبز از مهم‌ترین مشکلات مطرح شده در این حوزه است.

تنها بانوی عضو شورای شهر کاشمر با انتقاد از بی‌توجهی به پارکی که تنها نام بانوان را یدک می‌کشد، گفت: بانوان کاشمری همچنان منتظر و منتقد در این زمینه هستند، چراکه پارک احداثی به لحاظ فضا مناسب نیست و حق بانوان در این مورد ادا نشده است.

پالایی با تأکید بر اینکه هزینه سالن‌های ورزشی بالا است و امکان استفاده آن برای همه بانوان وجود ندارد، تصریح کرد: امیدواریم با اهتمام جدی شهرداری شاهد احداث پارک اختصاصی بانوان باشیم و بیش از این بانوان کاشمری را از این حقشان محروم نکنیم.

هادی مازنی عضو دیگر شورای شهر عدم نظافت مستمر و به موقع در پارک‌ها، کمبود روشنایی در پارک‌ها، عدم جمع‌آوری بازمانده‌های فضای سبز، تکمیل نشدن سینما را از مهم‌ترین گلایه‌های مردم عنوان کرد و گفت: کانال‌های انتقال آب حاشیه خیابان‌ها به ویژه خیابان قائم تبدیل به کانال فاضلاب شده است و شهروندان همواره از بوی متعفن آن شاکی هستند.

یکی دیگر از اعضا با انتقاد از روند طولانی اجرای برخی از پروژه‌های عمرانی در سطح شهر اظهار داشت: اگر چه قرار است اجرای یک پروژه شهری منجر به رضایتمندی مردم شود اما اجرای دیرهنگام و طولانی شدن عملیات حلاوت و شیرینی اجرای آن را کم می‌کند.

سعید چیتی با بیان اینکه شهرداری در بحث آسفالت باید توزان را در نقاط مختلف شهر رعایت کند، افزود: برخی از شهروندان در مورد نحوه مکان‌هایی که آسفالت می‌شود ناراضی بوده و مدعی هستند که آسفالت در قسمت شمال شهر انجام و کمتر به مناطق جنوب شهر توجه می‌شود.

محمد صادقی با تقدیر از خدمات و زحمات دوایر عمران و فضای سبز خواستار تعریض دهانه پل‌های ورودی به میلان‌های منتهی به بلوار جمهوری شد.

* شهرداری نگاه پائین شهر و بالا شهری ندارد

شهردار کاشمر نیز در ادامه با اعلام نارضایتی از دوایر عمران و فضای سبز در برخی موارد گفت: اینکه امروز در عملکرد برخی دوایر ایراداتی وجود دارد به پهنه نظارتی و کنترلی نیز مربوط می‌شود.

جعفر سلیمانی با تأکید بر اینکه در بحث خدمات‌رسانی به شهروندان، هیچگاه نگاه شهرداری موضوع پائین شهر و بالا شهر نبوده است یادآور شد: شهرداری تلاش می‌کند با برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی، خدمات‌رسانی به تمام شهروندان ساکن در شهر کاشمر را در تمام سطوح شهرداری انجام دهد.

وی با در ارتباط با اعلام زمان بهره‌برداری برای برخی از پروژه‌های عمرانی در سطح شهر خاطرنشان کرد: در اجرای پروژه‌های بزرگ شهری زمانی را برای اتمام پروژه مشخص می‌کنیم اما گاهاً در برخی موارد به دلیل برخی ایرادات غیرقابل پیش‌بینی، پروژه با تأخیر کوتاهی تکمیل می‌شود.

شهردار کاشمر با بیان اینکه در بحث سینما در گام نخست قرار بود که با یک هزینه یکصد میلیون تومانی فضای موجود را بهسازی و آماده استفاده شهروندان کنیم، تصریح کرد: زمانی که وارد عملیات اجرایی شدیم و با وضعیت فرسوده و غیر قابل بهسازی ساختمان مواجه شدیم، ناگزیر دست به نوسازی آن زدیم به طوری که در حال حاضر پروژه از پیشرفت خوبی برخوردار است و در راستای تجهیز آن نیز با مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم‌نامه‌ای نیز امضا کردیم.

وی با اشاره به این‌که در اجرای پروژه‌های شهری با دیدگاه و نظرات مختلف مواجه هستیم، تصریح کرد: از یک طرف به دنبال تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سطح شهر هستیم و از سمت دیگر تأکید بر اجرای پروژه های جدید در سطح شهر می‌شود، لذا باید بر اساس برنامه زمان‌بندی و اولویت‌های از پیش تعیین شده گام برداریم تا خللی در کار ایجاد نشود.

سلیمانی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر چهار کیلومتر کانال سرپوشیده دفع آب‌های سطحی احداث شده است، اظهار داشت: اجرای این حجم کار در مدت هشت ماه، در واقع معادل عملکرد 20 ساله شهرداری کاشمر در این حوزه است.

وی با بیان این‌که به دلیل عدم رعایت شیب بندی و مسایل فنی برای خروج آب‌های سطحی، با کمترین بارش شاهد آبگرفتگی‌های زیاد در نقاط مختلف شهر هستیم، یادآور شد: امیدواریم با اجرای 4 کیلومتر دیگر کانال سرپوشیده دفع آب‌های سطحی از این پس شاهد آبگرفتگی در معابر شهری نباشیم.

* احداث 6 هزار جا قبر در بهشت بقیع

در ادامه مسئول دایره عمران شهرداری کاشمر نیز با تقدیر از نگاه تیزبینانه اعضای شورای اسلامی شهر نسبت به وضعیت خدمات عمرانی در سطح شهر گفت: تمام تلاش مجموعه ارائه خدمات مناسب به شهروندان است.

حسین گنجی با اشاره به اقدامات انجام شده در بهشت بقیع کاشمر گفت: در حال حاضر 6 هزار جا قبر در این مجموعه احداث و آماده شده و برای نصب سوله 700 متری نیز فندانسیون آن ریخته شده است.

وی با اشاره به اجرای پیاده روسازی و کف سازی با موزائیک در مناطق مختلف شهر تصریح کرد: تاکنون 3 هزار متر مربع کف سازی انجام شده و 2 هزار متر مربع دیگر در دست اقدام است.

* استفاده از توان بخش خصوصی در فضای سبز

مسئول واحد فضای سبز و پارک‌های شهرداری کاشمر نیز گفت: در راستای سیاست واگذاری امور به بخش خصوصی، برای نخستین‌بار نگهداری فضای سبز شهرداری کاشمر به بخش خصوصی واگذار شد تا امور محوله را در 27 نقطه شهری کاشمر اجرا کند.

امیدرضا ذبیحی با تأکید بر اینکه بهبود نسبی کیفیت فضای سبز، کاهش تصدی‌گری شهرداری در بخش نیروی کارگری و صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوطه و کسب رضایتمندی شهروندان از مهم‌ترین اثرات این واگذاری است، خاطرنشان کرد: کاشت و بازپیرایی بلوارها و پارک‌های محله، طرح نجات درختان کهنسال شهری، اجرای سیستم آبیاری بارانی و تحت فشار از جمله فعالیت های انجام شده این واحد در راستای ایجاد فضای سبز در سطح شهر کاشمر است.

وی با اشاره به استقبال شهروندان از اجرای طرح درختکاری مشارکتی با هدف ایجاد تحول در روش‌های توزیع نهال و درختکاری توسط شهروندان تصریح کرد: این طرح که برای نخستین در اسفندماه سال گذشته و نوروز امسال برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار