ذخایر سد کرج یک پنجم میزان مورد نیاز شد
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز آماری نگران کننده را مطرح و اعلام کرده است که ذخیره آب سد کرج به کمتر از 50 میلیون متر مکعب رسیده است.
کد خبر: ۱۲۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲ 11 March 2015

به گزارش تابناک – البرز: خشکسالی‌های چند سال اخیر، آسیب جدی به کشورمان و به ویژه به کشاورزی و باغداری ایران وارد کرده است.
اگر چه روزهای پایانی سال را سپری می‌کنیم، باید گفت که استان البرز یکی از کم‌باران‌ترین سال‌های 40 سال اخیر خود را تجربه کرده است.
کاهش چشم‌گیر و جدی بارش برف و باران در سال جاری، زنگ خطری جدی برای مردم استان البرز به ویژه کشاورزان و باغداران را به صدا درآ‌ورده است.
اگر چه مسئولان مختلف اعلام کرده‌اند که مردم استان البرز باید منتظر تابستانی خشک و بحرانی باشند، اما هنوز بسیاری از شهروندان خطر را جدی نگرفته‌اند.
برای افزایش آگاهی شهروندان و تشویق آنها به صرفه‌جویی و اصلاح الگوهای مصرف نیاز است که آمارها رسمی درباره شدت خشکسالی از سوی مسئولان به مردم ارائه شود.
در این رابطه مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز آماری نگران کننده را مطرح و اعلام کرده است که ذخیره آب سد کرج به کمتر از 50 میلیون متر مکعب رسیده است.
حسین میررجبی در حالی این آمار را بیان کرده که استان البرز به طور میانگین نیازمند 250 میلیون متر مکعب آب ذخیره شده است.
بنابراین باید گفت که ذخایر آبی استان البرز به کمتر از یک پنجم میزان مورد نیاز رسیده است.
عزیز اکبریان نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی در این رابطه می‌گوید: مردم باید از واقعیت‌ها مطلع شده و بدانند که سال‌های پرآبی دیگر بازگشت‌ناپذیر است.
وی با اشاره به تغییرات گسترده اقلیمی و شرایط جوی کشور به ویژه استان البرز گفت: اگر در مصرف آب صرفه‌جویی نکرده و مصرف را به حدود یک سوم شرایط عادی کاهش ندهیم، در آینده نزدیک منابع آبی از بین رفته و حتی آب شرب هم نخواهیم داشت.
اکبریان تاکید کرد: مردم باید بدانند که شرایط بحرانی است و زنگ خطر خیلی وقت پیش به صدا درآمده، اما ما خودمان را به نشنیدن زده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار