نظارت دقیق و شفاف‌سازی مالی از ویژگی‌های مهم و اساسی اقتصاد مقاومتی است و بر اساس رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب این امر باعث رونق و توسعه استان خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۹۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲ 15 November 2015
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نظارت دقیق و شفاف‌سازی مالی از ویژگی‌های مهم و اساسی اقتصاد مقاومتی است و بر اساس رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب این امر باعث رونق و توسعه استان خواهد شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، نشست مشترک ذیحسابان و مسئولان اداره‌کل دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد به منظور بحث و بررسی پیرامون مسائل نظارت مالی دستگاه‌های اجرایی استان با حضور مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، مدیرکل دیوان محاسبات، مدیرکل امور مالیاتی، معاون نظارت مالی و خزانه‌دار استان و ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی و کارشناسان دیوان محاسبات برگزار شد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: برگزاری اینگونه نشست‌ها در راستای تبادل اطلاعات و ایجاد فهم مشترک از اجرای قوانین و دستورالعمل‌ها ضروری است تا بتوانیم در سایه خرد جمعی، گام‌های خوب و تأثیر‌گذاری برداریم.
وی افزود: تاکنون در راستای صحت و سقم عملیات مالی و بودجه‌ای تعاملات خوبی بین این دو دستگاه وجود داشته که نتیجه آن انضباط مالی حاکم بر دستگاه‌های اجرایی استان است.
ابراهیم کشاورز اظهار داشت: ذیحسابان سرمایه‌های اصلی در راستای هر چه بهتر به هدف رساندن قوانین بالادستی هستند که توسط مدیران ارشد نظام و دولت تدوین شده است و تعامل و همفکری آنها با دیوان محاسبات، مشکلات نظام مالی و بودجه‌ای دستگاه‌های اجرایی را به حداقل ممکن خواهد رساند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد اجرای حسابداری تعهدی را از دیگر دغدغه‌ها برشمرد و افزود: در راستای رفع نارسایی‌های نظام نقدی، نظام حسابداری تعهدی باید در یک پروسه سه ساله در دستگاه‌های اجرایی مستقر و اجرایی شود که باعث شاف‌سازی در نظام بودجه‌ای و گزارشگری مناسب می‌شود و بسیاری از مشکلات کنونی را مرتفع خواهد ساخت.
کشاورز توجه به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری را نیز بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت: نظارت دقیق و شفاف‌سازی مالی از ویژگی‌های مهم و اساسی اقتصاد مقاومتی است و بر اساس رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب این امر باعث رونق و توسعه استان خواهد شد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به قانون رفع موانع تولید و بسته خروج از رکود اشاره کرد و افزود: بحث اصلی در اجرای این قانون، حمایت از تولید داخلی است تا با خرید کالاهای داخلی و حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان زمینه رونق اقتصادی و خروج از رکود میسر شود.
کشاورز همچنین بر تعامل بیشتر ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی و دیوان محاسبات استان در رفع ابهامات و مبادله به موقع موافقتنامه‌های دستگاه‌ها تأکید کرد.
مدیرکل دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: ایجاد وحدت رویه در بحث نظارت مالی در دستگاه‌های اجرایی استان هدف عمده این نشست است تا در سایه تعاملات ذیحسابان و کارشناسان دیوان، زمینه انضباط مالی در استان بیش از پیش فراهم آید.
"ابراهیم مرادیان" ، افزود: ذیحسابان در خط مقدم هستند و هر چه دیدگاه‌ها در زمینه نظارت بر روند اجرای نظام مالی و بودجه‌ای نزدیکتر باشد زمینه رشد و رونق اقتصادی در استان فراهم می‌آید.
مرادیان در این نشست عنوان کرد: پرداخت تفاوت تطبیق برای مستخدمین 88 به بعد دستگاهای اجرایی و نیز پرداخت عائله‌مندی به کارکنان مجرد بر اساس رأی دیوان، وجاهت قانونی ندارد.
وی همچنین تأکید کرد: ذیحسابان دستگاه‌های از پرداخت اعتبار خرید کالاهای خارجی بصورت مستقیم یا اسناد مندرج در صورت وضعیت‌های ارسالی از سوی پیمانکاران خودداری کنند.
منبع:فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار