لزوم برخورد قاطع با مدارس متخلف؛
سال هاست که با واسطه و بی واسطه اعلام می شود که دریافت مبالغی با عنوان کمک به مدرسه به صورت اجباری برای اداره مدارس از والدین غیر قانونی است این در حالی است که هر روزه شاهد افزایش این نوع در خواست ها در مدارس شهر ها و روستاهای قزوین هستیم.
کد خبر: ۱۳۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹ 21 November 2015
به گزارش تابناک از قزوین، استان قزوین یکی از استان های متوسط کشور محسوب می شود و بر اساس آمارهای کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین بیش از 67 درصد از مددجویان کمیته امداد روستایی هستند. این در حالی است که بسیاری از مدارس روستایی از ساده بودن مردم روستا استفاده کرده اند و در شرایط مختلف از دانش آموزان دریافت وجه می کنند.

یکی از مدارس روستایی قزوین که تنها چند کیلومتر با قزوین فاصله دارد از دانش آموزان روستایی تقاضای کمک به مدرسه اجباری به مبلغ 30 هزار تومان برای هر نفر را داشته است که البته برای یک مدرسه با بیش از 200 نفر مبلغ قابل توجهی خواهد بود.

از سوی دیگر برخی از این مدارس حتی پارا فراتر گذاشته اند و با اجبار و تهدید از دانش آموزان و والدین آنها وجه دریافت کرده اند. 

راه اندازی بوفه مدارس آن هم به مدیریت مدیر مدرسه نیزاز دیگر این حرکت های غیر اصولی درمدراس روستایی است. مدیرانی که دست پخت های شخصی خودشان را در مدرسه به اجبار به دانش آموزان می فروشند.

البته مدیران برخی از این مدارس از هر بهانه ای برای دریافت وجه اضافی استفاده می کنند. یکی از آخرین بهانه های اعلام شده بعد از هوشمند سازی مدارس و نصب تابلوهای وایت برداین است که هر دانش آموز باید برای خود ماژیک به همراه داشته باشد و یا این که قبل از هر امتحان باید هزینه برگه امتحانی که به او داده می شود را بپردازد.

اگرچه تنگناهای مالی علت بسیاری از این مسایل است و در بسیاری از موارد مدیران مدارس به صورت جدی با کمبود نقدینگی مواجه هستند اما باید درک کرد که بسیاری از دانش آموزان روستایی توانایی پرداخت های هرچند به ظاهر اندک ولی اجباری را ندارد و همین می شود که آمار ترک تحصیل در روستاها افزایش پیدا می کند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
فرهنگی قزوینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
این مطلب را نمی دانم چه کسی نوشته ولی مطمئنم فرهنگی نیست.بجای اینکه با این نوشته ات خواستار برخورد باشی برو به وزیر بگو مدارس را از سرانه کافی برای یک سال تحصیلی تغذیه نماید تا مدیران عزیز کمک مردمی جمع نکنند.وگرنه هر دانش آموز اگر نفری 50 هزار تومان هم بدهد باز هم کم است.لطف کن دنبال ریشه باش نه مزخرف گویی.
مدیر پایگاه در هر صورت هیچ مدیری حق نداره از دانش آموزان به اجبار کمک مالی جمع کنه. در ضمن این مدارس دولتی هستند و دولت باید فکری بکنه و هم مدیران دست از طمع بردارند
فرهنگی قزوینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
با پاسخی که دادی معلوم است که دنبال مزخرف گویی هستی.در ضمن جواب خودت را در نظریه ات داده ای مدارس دولتی را باید دولت تغذیه کند ولی وقتی دولت پولی به عنوان سرانه تحصیلی نمی دهد پس ناچار باید به کمکهای والدین دانش آموزان اکتفا کرد.یا مدارس را تا زمانی که دولت پولدار شد تعطیل نمود.
مدیر پایگاه اگرچه بودجه های امروز مدارس برای اداره آن ها کافی نیست و از سوی دیگر کمک به مدارس و مباحث آموزشی هم از سوی دین ما و هم از سوی بزرگان ما سفارش شده است اما هیچکس حق ندارد تا زمانی که قانون این کار را تایید نمیکند به اجبار از دانش آموزان دریافت وجه نماید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار