کد خبر: ۱۳۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶ 21 November 2015

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز ایجاد فضای مناسب و جذاب برای کودکان در کتابخانه‌ها را یکی از مهم‌ترین راهکارهای جذب کودکان و نوجوانان به کتابخانه‌ها دانست.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الله فلاح در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، ایجاد فضای مناسب و جذاب برای کودکان در کتابخانه‌ها را یکی از مهم‌ترین راهکارهای جذب کودکان و نوجوانان به کتابخانه‌ها دانست.

وی با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی برنامه‌های مدونی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان دارد، افزود: مهم‌ترین این برنامه‌ها اختصاص بخش ویژه کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی است.

این مقام مسئول نقش کتابخانه در توسعه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه را مهم دانست و تصریح کرد: کتابخانه نقش مهمی در حفظ و پیشرفت فرهنگ، آموزش رسمی و خودآموزی و غنی کردن اوقات فراغت ایفا کرده است.

فلاح زمینه‌سازی برای علاقه‌مند کردن کودکان به کتاب و کتابخوانی را از ویژگی‌های کتابخانه دانست ویادآورشد: کتاب خواندن و کتابخوان شدن افراد از سنین کودکی شکل می‌گیرد بنابراین ترویج کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان امری مهم است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان البرزارائه خدمات اطلاع‌رسانی را از دیگر ویژگی‌های کتابخانه عنوان کرد و افزود: امروزه کتابخانه‌ها با به‌کارگیری تکنولوژی‌های پیشرفته می‌توانند وظیفه اطلاع‌رسانی و اشاعه اطلاعات را به بهترین و سریع‌ترین نحو انجام دهند.

این مسئول در پایان آموزش، اطلاع‌رسانی، فراهم آوردن امکانات پژوهش، تعالی بخشیدن به روح و فکر، ایجاد تفریح و ... را از جمله اهداف اصلی کتابخانه‌های البرز دانست و گفت: هرچه به تعداد کتابخوان های جامعه افزوده شود، ارتقای فرهنگ با سرعت بیشتری محقق می شود لذا تشویق به کتابخوانی باید در دستور کار همه دستگاه های فرهنگی قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار