سرپرست معاونت امورعمرانی استانداری بوشهر گفت: تدوین افق آینده شهرها بر اساس طرح جامع شهری که افق 10 ساله است باید انجام شود.
کد خبر: ۱۳۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲ 13 March 2015
تابناک بوشهر:  سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری بوشهرگفت: دربافت های فرسوده، تاریخی و سکونت گاههای غیررسمی استان بوشهر ضمن صیانت و حفاظت از اراضی ملی طرح توانمند سازی ساکنان این مناطق عملیاتی می شود.

سیدمحمدحسن باستی پنجشنبه شب در نشست شورای بافت فرسوده استان بوشهر افزود: برای رفع مشکلات و تامین سلامت بافتهای فرسوده و تاریخی استان عزم جدی وجود دارد که تحقق این برنامه منوط به تلاش دستگاههای اجرایی مرتبط است.

وی اضافه کرد: پیش بینی پیشگیری از آسیب ها در بافت های یاد شده و سکونت گاههای غیر رسمی امری اجتناب ناپذیر است که قبل از وقوع آسیب اجرای طرح های پیشگیرانه می تواند آثار مهمی در جامعه داشته باشد.

سرپرست معاونت امورعمرانی استانداری بوشهر یادآور شد: تدوین افق آینده شهرها بر اساس طرح جامع شهری که افق 10 ساله است باید انجام شود.

وی گفت: تعیین و اجرای کاربری ها یکی از مهم ترین حوزه مدیریت شهری است که بر این اساس ضمن اینکه از اراضی ملی و شهری صیانت می شود مبلمان شهری نیز شکل واقعی به خود می گیرد.

باستی با اشاره به اینکه بافت های فرسوده نیازمند توجه جدی در حوزه های گوناگون است افزود: بافت های فرسوده با تدابیر اندیشیده شده مقاوم سازی می شود و در کنار آن باید طرح های فرهنگی، اجتماعی و زیرساختی اجرا شود.

باستی با اشاره به اینکه اراضی اوقافی استان بوشهر بسیار گسترده است افزود: بخش مهمی از بافت فرسوده و تاریخی بوشهر در اراضی اوقافی قرار دارد که باید به این مناطق نگاه ویژه ای برای مقاوم سازی و توانمندسازی سکونت گاهها شود.

وی با تاکید بر این موضوع که تصمیم گیری در بافت های فرسوده و تاریخی نباید جزیره ای باشد گفت: با توجه به اینکه کمیسیون ها و کارگروههای مختلف تخصصی در این حوزه وجود دارد تصمیم گیری های جزیره ای نمی تواند در حل مشکلات این مناطق موثر باشد.

باستی افزود: نظام تصمیم گیری در حوزه بافت های تاریخی، فرسوده و سکونت گاههای غیررسمی باید یکپارچه شود تا به افق ترسیم شده دست یابیم.
منبع: ايرنا
برچسب ها: بافت قدیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار