مدیر اداره املاك و اراضی آستان قدس رضوی از آغاز اجرای طرح بیابان زدایی در 10 هزار هكتار از اراضی موقوفه امام رضا(ع) سرخس طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۳۵۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵ 26 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، محسن حسابی با بیان این مطلب گفت: پروژه تثبیت شن و بیابان زدایی در سرخس با همكاری اداره كل منابع طبیعی خراسان رضوی در اراضی انجام شده است.

وی هدف از اجرای این پروژه را حفظ و احیای اراضی موقوفه، كمك به ایمن سازی فعالیت‌های كشاورزی و صنعتی و واحدمسکونی روستایی در سرخس، حفظ پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاك عنوان كرد.

حسابی ادامه داد: در قالب این پروژه اقدامات حفاظتی از جمله بذركاری، مالچ باشی، بوته كاری، قرق، آبیاری و حفاظت، درسطحی افزون بر 10 هزار هكتار اجرا شده است.

مدیر املاك و اراضی آستان قدس رضوی ادامه داد:‌ انجام پروژه «تثبیت شن و بیابان زدایی» با ایجاد پوشش گیاهی مناسب در اراضی مراتعی تاثیر به سزایی در بهبود وضعیت دامداری و افزایش درآمد دامداران در منطقه خواهد داشت.

وی جلوگیری از روند بیابان زایی و تخریب مراتع، کمک به تغذیه سفره های آب زیرزمینی، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها و بهبود شرایط زیست محیطی منطقه سرخس را از دیگر مزایای اجرای این طرح نام برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار