رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: هزار واحد صنفی فاقد پروانه کسب در استان در هشت ماه امسال پلمپ شده است.
کد خبر: ۱۳۸۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳ 02 December 2015
حسینقلی قوانلو در این زمینه اظهارداشت: همچنین در این مدت به صاحبان شش هزار و 550 واحد صنفی فاقد پروانه کسب در استان اخطار دریافت مجوز فعالیت داده شد.
وی از صاحبان واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب در استان خواست نسبت به دریافت مجوز فعالیت اقدام کنند.
قوانلو از صدور دو هزار و 949 جواز صنفی، تمدید مجوز سه هزار و 521 واحد و 100 واحد پروانه کسب ایثارگری توسط واحد مربوطه در این سازمان نیز خبر داد و گفت: صدور جواز صنفی، تمدید پروانه کسب و صدور پروانه کسب ویژه تسهیلات ایثارگری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب 29، 10 و 100 درصد افزایش دارد.
وی به اجرای طرح تجهیز واحدهای صنفی استان به صندوق فروش کالا نیز اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف شفاف سازی در دریافت مالیات مبتنی بر فروش واقعی واحد صنفی اجرا می شود و تاکنون 537 واحد صنفی به صندوق مکانیزه فروش کالا مجهز شده اند که این اقدام نسبت به مدت مشابه سال قبل 63 درصد رشد دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در خصوص شکایت از فعالیت واحدهای صنفی در ارائه خدمات به هم استانی نیز گفت: از ابتدای امسال بیش از 5 هزار و 130 مورد شکایت در سامانه 124 سازمان در استان ثبت شد که هزار و 915 مورد منجر به احراز تخلف ومعرفی به تعزیرات حکومتی شده است، هرچند در مجموع تعداد شکایت به سامانه کاهش دارد. 
طبق گزارش اتاق اصناف گلستان، در این استان 45 هزار واحد صنفی، 12 اتاق اصناف و 295 اتحادیه صنفی اعم از توزیعی و خدماتی، تولیدی و خدمات فنی وجود دارد.
براساس آمارهای غیر رسمی هشت هزار و 300 واحد صنفی گلستان فاقد پروانه هستند.
استان گلستان دارای یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت است که در 20 نقطه شهری و هزار و هشت روستا سکونت دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار