نتایج بررسی‌های تابناک پس از اطلاعیه مدیریت بحران استانداری
همچنین خبرنگار تابناک به صورت مستقیم با تلفن همراه مدیر بحران فرمانداری نظرآباد تماس گرفت که وی نیز پاسخگو نبود.
کد خبر: ۱۳۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸ 03 December 2015
به گزارش تابناک – البرز: چند ماه قبل و با وقوع سیل در روستای سیجان استان البرز که متاسفانه منجر به کشته شدن 8 نفر از شهروندان شد، برخی از مدیران ارشد البرز از جمله محمد تقی ایرانی فرماندار کرج و محمد جواد کولیوند نماینده کرج در مجلس، به حضور نداشتن روسای دستگاه‌های حاضر در ستاد بحران در زمان مورد نیاز انتقادهایی را مطرح کردند.
در آن مقطع، مباحث بسیاری در این زمینه مطرح گردید و در نهایت مشکلات موجود و کم‌کاری‌ها منجر به ایجاد تغییرات مدیریتی در ستاد مدیریت بحران استانداری البرز شد.
حال پس از چند ماه، اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز با استناد به گزارش‌های سازمان هواشناسی اطلاعیه‌ای صادر کرده و به دستگاه‌های عضو در ستاد بحران شهرستان‌ها، دستور آماده‌باش کامل داده است.
سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری البرز در این باره گفته است: تمامی دستگاه‌ها برای مدیریت بحران و جلوگیری از وقوع حوادث در حال آماده‌باش قرار گیرند.
مهدی مهرور در این اطلاعیه به اعضای شورای مدیریت بحران استان و  فرمانداران استان اعلام کرد که با توجه به اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان مبنی بر تداوم وضعیت ناپایدارجوی تا اوایل هفته آینده انتظار می‌رود، همچنان شاهد رشد ابر و احتمال رگبار و باران پراکنده و رعد و برق و وزش باد قابل ملاحظه باشیم.
سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری در ادامه این اطلاعیه با تأکید بر لزوم آمادگی دستگاه‌ها در پی کاهش دما و وقوع سیل افزود: اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها نسبت به اتخاذ تدابیر و هماهنگی‌های لازم تمهیداتی در نظر بگیرند.
مهرور تصریح کرد: کشاورزان، عشایر، دامداران و مردم ساکن مناطق مستعد خطر، از قرارگیری در حاشیه رودخانه‌ها و مسیرهای منتهی به رودخانه کرج، جاده چالوس و نقاط کوهستانی خودداری نمایند.
وی افزود: تأمین سوخت و انرژی گرمایی مورد نیاز شهروندان و ساکنان مناطق کوهستانی همچون طالقان، ساوجبلاغ و... از جمله تمهیداتی است که تیم‌های مدیریت بحران در این شهرستان‌ها باید مورد توجه قرار داده و با آمادگی به استقبال بارش‌های جوی بروند.
در این ارتباط خبرنگاران تابناک با فرمانداران شهرستان‌های کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد، فردیس، اشتهارد و طالقان تماس گرفت که متاسفانه تنها محمد تقی ایرانی فرماندار کرج و ابوالفضل اینانلو فرماندار اشتهارد پاسخگوی تلفن همراه خود بودند.
این 2 فرماندار تاکید کردند که به دنبال اطلاعیه مدیریت بحران، ستاد مدیریت بحران در شهرستان از عصر روز چهارشنبه فعال شده است.
ایرانی فرماندار کرج اظهار داشت: علیرغم تعطیلی روز چهارشنبه، مدیریت بحران در این شهرستان فعال بود و به طور مرتب آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد را رصد کرده و این شرایط تا صبح روز یکشنبه ادامه دارد.
ابوالفضل اینانلو فرماندار اشتهارد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک تاکید کرد که اقدامات لازم برای مقابله با بحران‌های احتمالی و حوادث غیر مترقبه از جمله سیلاب، کاهش شدید دمای هوا، آبگرفتگی معابر انجام و دستگاه‌های خدمات‌رسان اشتهارد در آماده باش کامل هستند.
وی تصریح کرد: شخصا در فرمانداری حضور داشته و آمادگی این دستگاه‌ها را رصد می‌کنیم، ضمن اینکه بیمارستان الزهرا (س) شهرستان اشتهارد نیز در آماده‌باش کامل قرار دارد.
اینانلو بیان داشت: البته امیدواریم اتفاقی نیافتد، اما در صورت شدت بارش باران، افزایش سرعت وزش باد و یا کاهش دمای هوا، آماده خدمت‌رسانی به مردم هستیم.
متاسفانه خبرنگاران تابناک موفق نشدند با فرماندار ساوجبلاغ،‌ نظرآباد، طالقان و فردیس تماس حاصل کرده و نمایندگان دولت در این شهرستان‌ها پاسخگوی تلفن همراه خود نبودند.
همچنین خبرنگار تابناک به صورت مستقیم با تلفن همراه مدیر بحران فرمانداری نظرآباد تماس گرفت که وی نیز پاسخگو نبود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
ای بابا عجب انتظارهایی از نظرآباد دارید شما
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار