کد خبر: ۱۳۹۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴ 04 December 2015

همزمان با هفته پژوهش از روز شنبه چهاردهم آذر ماه برنامه های ویژه ای با رویکرد معرفی ظرفیت های علمی، پژوهشی و فناوری استان البرز با مشارکت همه دستگاه ها برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، هفته پژوهش سال 94 در استان البرز با رویکرد ملی و به منظور آشنایی همه ایرانیان با ظرفیت های پژوهشی این استان برگزار می شود.

استقرار تعداد زیادی از پژوهشکده ها و موسسات فعال در زمینه علوم و فناوری در استان البرز، این استان را مستعد تبدیل به قطب علمی و فناوری کشور کرده است و در صورت تامین زیرساخت های لازم، البرز می تواند به این جایگاه در کشور دست یابد.

فعالیت های دانش بنیان و حضور تعداد زیادی شرکت و موسسه فعال در عرصه فناوری، البرز را در آستانه یک جهش بزرگ علمی قرارداده است و در صورتی که استعدادهای موجود در استان به خوبی شناسایی شود، شاهد گام های بلند البرز برای رسیدن به قله های علم و فناوری خواهیم بود.

همانگونه که کارشناسان تاکید دارند، بهترین مسیر دستیابی به اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری نیز گسترش فعالیت های دانش بنیان از طریق توسعه پژوهش در همه زمینه ها است که در این راه همه دستگاه ها وظایفی دارند که باید به درستی آنها را شناخته و به کار ببندند.

بر این اساس هفته پژوهش و فناوری می تواند فرصت مناسبی برای رقابتی سالم در حوزه تحقیق و فناوری به منظور داشته های پژوهشی استان البرز باشد.

در جریان برگزاری این هفته، همه موسسات و سازمان های فعال در بخش علمی، پژوهشی و فناوری، می توانند با حضور جدی خود در برنامه های هفته پژوهش، بسترهای رقابت سالم در حوزه تحقیقات و فناوری را به وجود آورده و در جهت همفکری برای حل مشکلات موجود در این عرصه برآیند.

گسترش پژوهش در دانشگاه ها و تدوین برنامه های پژوهش محور و سوق دادن دانشجویان به سمت ارایه پژوهش های کاربردی به طور قطع می تواند پاسخ مناسبی به نیازهای پژوهشی کشور در همه زمینه ها باشد.

استفاده از نتایج پژوهش های کاربردی توسط موسسات علمی و مراکز آموزش عالی کشور، ارتباط مستمری را بین صنعت و دانشگاه ایجاد خواهد کرد تا دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور تامین کننده نیاز صنایع کشور باشند.

برگزاری نمایشگاه، جشنواره ایده های برتر، جشنواره برگزیدگان پژوهش و فن آوری، جشنواره دانش آموزی و تجلیل از فناوران و پژوهشگران برتر از جمله برنامه های هفته پژوهش و فن آوری اعلام شده که در حقیقت فعالیتی پایه ای در عرصه پژوهش محسوب می شود.

جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری، شعار محوری این هفته را استان البرز مهد و علم و پژوهش و فناوری اعلام کرد و گفت: هفته پژوهش و فناوری با رونمایی از طرح پژوهشی برتر از روز شنبه 14 آذرماه آغاز می شود.

عباد الله کامکار با بیان این مطلب اعلام کرد: هفته پژوهش و فناوری امسال از 14آذرماه آغاز می شود و تا 18آذرماه ادامه دارد.

وی افزود: برنامه افتتاحیه هفته پژوهش و فناوری روز شنبه 14 آذرماه ساعت 9:30 با حضور مسئولین کشوری،استانی، استادان ، دانشجویان،پژوهشگران،صاحبان صنایع، فناوران، کارشناسان، معلمان و دانش آموزان در تالار امام خمینی (ه) پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و بصورت همزمان نمایشگاه فناوری و فن بازار افتتاح و به مدت 5 روز دایر خواهد بود.

تجلیل از برگزیده های پژوهشی در حوزه علم و فناوری و معرفی محصولات تجاری شده در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در قالب جشنواره،تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر استان از محورهای این همایش خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار