مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت گسترده ورزشی بانوان این استان در 38 هیئت ورزشی خبر داد و گفت:کمبود امکانات و سالن‌های مخصوص بانوان ازمهمترین دلایل پیشرفت نکردن ورزش بانوان در استان است.
کد خبر: ۱۴۱۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸ 09 December 2015
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت گسترده ورزشی بانوان این استان در 38 هیئت ورزشی خبر داد و گفت:کمبود امکانات و سالن‌های مخصوص بانوان ازمهمترین دلایل پیشرفت نکردن ورزش بانوان در استان است.
به گزارش ایل بانو؛ جهانبخش ایزدپور با بیان اینکه 38 هیئت ورزشی مخصوص بانوان در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، اظهار کرد: هیئت‌های ورزشی بانوان تاکنون در رشته‌های مختلف موفق عمل کرده و مقام‌های مختلفی برای استان کسب کرده‌اند.
مسئول ارشد ورزش کهگیلویه و بویراحمد با عنوان این که 38 هیئت ورزشی در سراسر استان در حال فعالیت هستند، افزود: تعداد هیئت‌های ورزشی در شهرستان‌ها یکسان نبوده بلکه در هر شهرستان به نسبت برخور داری از امکانات و وسایل موجود تعدادی هیئت ورزشی فعالیت می‌کنند.
وی به ظرفیت بانوان استان اشاره کرد وگفت: بانوان کهگیلویه و بویراحمد نه تنها مادران و همسرانی نمونه هستند بلکه ظرفیت‌های بالا و قوی در همه زمینه‌ها به خصوص ورزش دارند که باید آنها را شناسایی کرده و به کار بگیریم.
ایزدپور فعالیت بانوان در رشته‌های مختلف و کسب مقام‌های ملی و حتی بین‌المللی توسط آنها را نشان دهنده استعداد بالای زنان کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: قطعا توانمندی‌های دیگری در استان هست که هنوز شناسایی نشده که امیدواریم با کمک دیگر دستگاه‌ها بتوانیم افراد با استعداد را شناسایی و از استعداد آنها در راستای ارتقاء ورزش بانوان استان استفاده کنیم.
این مسئول در ادامه به حضور بانوان ورزشکار استان در میادین مختلف ملی اشاره کرد و بیان داشت: بانوان ورزشکار استان تاکنون توانسته‌اند در رشته‌های فوتبال، فوتسال، والیبال، هندبال، روستایی و عشایری، تکواندو، دو و میدانی، رول‌بال اسکیت، کاراته، کبدی، رزمی، کونگ‌فو، ووشو، سه‌گانه، ورزش های ناشنوایان، جودو و ورزش‌های جانبازان و معلولین مقام‌های مختلف انفرادی یا گروهی کشوری را کسب کنند.
ایزدپور به راهیابی ورزشکاران تعدادی از هیئت‌های بانوان به تیم ملی اشاره و اذعان کرد: در سال جاری ورزشکارانی از هیئت های فوتبال، هندبال، رول بال اسکیت، کاراته، ناشنوایان، جودو و هاکی به تیم ملی راه یافتند.
وی کسب مقام نایب قهرمانی آسیا در رشته «کوراش جودو» توسط «طاهره آذرپیوند» را نمونه بارزی از موفقیت‌های بانوان استان عنوان و یادآور شدوافزود: کسب این مقام برای نخستین بار در تاریخ ورزش استان توسط این ورزشکار اتفاق افتاد.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد کمبود امکانات و سالن‌های مخصوص بانوان را مهمترین عامل عدم پیشرفت ورزش بانوان عنوان کرد و خواستار واگذاری امکانات و سالن‌های تمرین مخصوص بانوان در سطح استان شد.
وی ضمن تاکید بر واگذاری زمان مناسب جهت ورزش بانوان در سالن‌ها، گفت: جهت پیشرفت ورزش بانوان استان لازم است سالن‌های مناسب در اختیار هیئت‌ها قرار گیرد تا هیئت‌هایی که دارای برنامه بوده و توانایی کسب مقام‌های ملی و بین‌المللی را دارند، بتوانند با تمرینات مناسب و مربوط رشد بیشتری یافته و زمینه قهرمانی و معرفی استان به کشور و دنیا را فراهم سازند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار