کد خبر: ۱۴۳۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳ 13 December 2015


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: در سال جاری از محل درآمدهای موقوفات در استان البرز یک میلیارد و 800 میلیون تومان به مساجد این استان کمک شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی ظهر امروز در نشستی با استاندار البرز ضمن تأکید بر ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که در اولویت این سازمان قرار دارد توسعه و ارتقای فرهنگ وقف در بین آحاد مختلف مردم است.

وی بیان داشت: مردم حتما نباید موقوفات بزرگ انجام دهند، بلکه می‌توانند با وقف‌های بسیار کوچک نیز گامی بزرگ را در مسیر خدمات رسانی به مردم و جامعه بردارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که از ابتدای سال جاری تا کنون از محل درآمدهای موقوفات در استان البرز انجام شده است کمک یک میلیارد و و800 میلیون تومانی به مساجد این استان بوده است.

صالحی در ادامه سخنان خود همچنین به فعالیت‌های عمرانی در بقاع متبرکه این استان اشاره کرد و افزود: توسعه شبستان امامزاده حسن (ع)، ساخت استخر در امامزاده محمد(ع)، ساخت سوله ورزشی در امامزاده طاهر(ع) و کلنگ زنی مجتمع بزرگ فرهنگی قرآنی در امام زاده طاهر از مهمترین اقدامات عمرانی این اداره کل در سال جاری بوده است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: در یک‌ سال گذشته حدود 6 میلیارد تومان از محل بقاع متبرکه استان جمع‌آوری شد که این مهم صرف مرمت و توسعه خدمات در امامزاده‌ها شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه استان البرز دارای حدود 100 امامزاده و 600 موقوفه است،‌ تأکید کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 187 جلد سند تک برگی مالکیت موقوفات در استان البرز صادر شده است که در این راستا و به منظور جلوگیری از هرگونه تعرض به آن‌ها توسط سازمان ثبت اسناد صادر شده است.

صالحی در بخشی دیگر از سخنان خود به اعزام 150 مبلغ دینی طی یک سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: طی یک سال گذشته 150 مبلغ دینی از قم به این استان اعزام شده‌اند که این مبلغان با حضور در برنامه‌های فرهنگی و خیمه‌های معرفت در پربار کردن برنامه‌های این اداره کل کمک کرده‌اند.

وی شرکت 12 هزار نفر از جوانان و نوجوانان این استان را در طرح حفظ قرآن با محوریت امام زادگان از دیگر برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد و گفت: برنامه‌های فرهنگی مختلفی از ماه مبارک رمضان و ماه‌های دیگر از سوی این اداره کل انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار