کد خبر: ۱۴۳۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲ 13 December 2015

رییس اتاق بازرگانی البرز گفت: فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی توسط رسانه ها به درستی ترویج شود.

رحیم بنامولایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری (ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیازمند همت همگان است و هماهنگی بین دستگاههای اجرایی چه در مرحله پیشگیری و چه در مرحله مبارزه با متخلفان بسیار راهگشاست.

وی افزود: خدمت برای مردم نیازمند از خودگذشتگی و ایثار است، با شعار و فعالیتهای سیاسی منفعت طلبانه و ناکارآمد نمی‌توان راه به جایی برد، مردم ولی نعمتان ما هستند و شایسته بهترین خدمات، لذا ضروری است مدیران با صرف نظر از تمایلات شخصی، تنها رضای خدا و دستیابی به اهداف سازمانی معطوف به خدمت رسانی را دنبال کنند و از حاشیه سازی و حاشیه پردازی به جد پرهیز نمایند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز هیچ خلاء قانونی نداریم بلکه بایستی در مراتب اجرای قانون قاطعانه عمل کرد، برخورد قاطعانه با متخلفان یکی از بهترین سبکهای پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

بنامولایی ادامه داد: بهترین شیوه پیشگیری بحث جایگزینی است بدین معنا که با جایگزین کردن کالاهایی که سود و منفعت را برای کالاهای قاچاق محدود می‌کنند، سود قاچاقچیان را به حداقل ممکن برسانیم یعنی دیگر صرفه اقتصادی نداشته باشد که افرادی به قاچاق کالا و ارز مبادرت کنند.

رییس اتاق البرز خاطر نشان کرد: عرصه قاچاق کالا بسیار وسیع است و نیازمند برنامه ریزی و امکانات گسترده، عرصه هایی همچون البسه، مواد غذایی و بهداشتی و آرایشی، لوازم الکتریکی، سوخت و... پرهیز رسانه ها از ترویج فرهنگ تجمل گرایی که متاسفانه آثار مخرب اقتصادی آن گریبان دولت را گرفته و دود تجمل گرایی نیزبه چشم مردم می رود، نباید اینگونه فکر کرد که کالای خارجی از کالای ایرانی بهتر است این تفکر اشتباهی است که بایستی در عمل اصلاح شود.

وی گفت: هرگاه کارخانه های داخلی سطح کمی و کیفی کالاهایش را افزایش و قیمت رقابتی مناسبی را عرضه نمایند و مضافا فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی توسط رسانه ها به درستی ترویج شود و همچنین تمامی دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی هماهنگی لازم در رفع نیاز بازار را داشته باشند قطعا شاهد پدیده شوم قاچاق نخواهیم بود.

این مسئول در ادامه به تاکید مقام معظم رهبری بر خودکفایی و تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: هدایت جامعه دراین حوزه باید با برنامه ریزی دقیق تری صورت بگیرد، صدا و سیما باید الگوی مصرف را به درستی تدوین کند.

بنامولایی در پایان یادآورشد: بی الگویی در این حوزه با توجه به گستردگی فعالیت رسانه‌های غربی ضرر جبران ناپذیری به کشور می زند لذا اگر صدا و سیما در این حوزه برنامه ریزی نکند قطعا بیگانگان الگوی مصرف جامعه ما را به سمت و سوی دلخواه سوق می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار