معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد قم خبر داد:
معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم از وجود ۱۵۰۰ بیمار صعب العلاج بی‌بضاعت در قم خبر داد و گفت: برای تأمین هزینه‌های این بیماران به کمک‌های خیرین نیازمندیم.
کد خبر: ۱۴۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱ 14 December 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم، مهدی عسگری عملکرد خوب کمیته امداد قم در راستای رسیدگی به بیماران نیازمند تحت حمایت را حاصل کمک خیرین نگرش مدیریت و کارکنان حوزه درمان این مرکز دانست و گفت: ما در کمیته امداد این سخن مقام معظم رهبری را سرلوحه برنامه‌های درمانی خود قرار داده‌ایم تا اگر در خانواده‌ای کسی بیمار شد بیش از رنج مریض داری رنج دیگری نداشته باشد.

وی افزود: حتی اگر اعتبارات دولتی برای تأمین هزینه‌های درمان و نگهداری بیماران صعب العلاج کافی نباشد از طریق خیرین و نیکوکاران اقدام به این امر خواهیم نمود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قم از وجود ۱۵۰۰ بیمار صعب العلاج تحت حمایت در قم خبر داد که تعداد ۱۳۴ نفر از آن‌ها دچار بیماری خاص و ۸۰ بیمار سرطانی، ۳۶۰ نفر از آن‌ها را نیازمند نگهداری و پوشینه دانست و عنوان کرد که ۱۷ بیمار نیز دچار زخم بستر شده و نیازمند مراقبت‌های ویژه پانسمان و نگهداری می‌باشند.

وی ضمن درخواست کمک‌های خیرین برای تأمین هزینه‌های بیماران صعب العلاج نیازمند از کمک‌های ویژه یک خیر سلامت قمی یاد کرد و اظهار داشت: این فرد نیکوکار که نخواست نامش فاش شود ۹۰۰ تخته پتو و ۳۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز برای بیماران صعب العلاج تهیه کرد.

عسگری افزود: این خیر همچنین تقبل کرد که هر دو هفته ۱۴۴۰ بسته پوشینه برای بیماران نیازمند و ۳۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز به این بیماران اهدا نماید.

وی گفت: این نیکوکار قمی تیم پرستاری نیز برای رسیدگی و عملیات تعویض پانسمان و مسائل بهداشتی این بیماران به منازلشان اعزام نموده می‌نماید که در نوع خود کم نظیر است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد قم در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به آموزه‌های دینی در خصوص ازدواج آسان، گفت: کمیته امداد حضرت امام از ابتدای تأسیس تاکنون گام‌های مؤثری در این راه برداشته است.

وی افزود: کمیته امداد با برگزاری دوره‌های آموزشی همسرداری، بهداشت جسمی روانی، تربیت کودک، احکام اولیه خانواده، اصول و مهارت‌های زندگی، مدیریت اقتصاد خانواده و تدبیر معاش و ... برای نوعروسان ایشان را برای زندگی پایدار آماده کرده است.

عسگری از پرداخت کمک جهیزیه و وام ازدواج به ۵۰۰ نوعروس و ۴۰۰ هدیه ازدواج به پسران عقد بسته تحت حمایت خبر داد و گفت: به هر نوعروس مبلغ ۳۰ میلیون ریال کمک جهیزیه بصورت بلا عوض و ۳۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه و هر پسر عقد بسته مبلغ ۱۰ میلیون ریال بصورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۷ میلیارد و ۴۳۵ میلیون ریال کمک بلاعوض و تسهیلات به نوعروسان و دامادهای واجد شرایط پرداخت شده است که بالغ بر ۱۴ میلیون ریال کمک جهیزیه و ۳ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال هدیه ازدواج بوده است که بیشتر کمک‌های بلاعوض از محل کمک‌های مردمی است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد قم همچنین پل ارتباطی خیرین و نیکوکاران عزیز را با کمیته امداد استان قم در رابطه با تأمین جهیزیه دختران نیازمند در شرف ازدواج را شماره تماس ۳۶۱۶۷۶۵۳ عنوان کرد و افزود در حال حاضر تعداد ۹۵ نوعروس در نوبت دریافت کمک جهیزیه امداد می‌باشند که خیرین و نیکوکاران می‌توانند کمک‌های خود را به حساب شماره ۱۳۲۲۶۲۳۵۲۷ و شناسه ۷۷۷۷۷۱۲ بانک ملت واریز نمایند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار