نماینده ولی فقیه کرمان :
آیت‌الله سید‌یحیی جعفری صبح امروز در گردهمایی ائمه جمعه سراسر استان کرمان با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) اظهار داشت: امام حسن عسکری (ع) رنج فراوانی در زندگی متحمل شدند، همه ائمه معصوم (ع) در برابر طاغوت‌های زمان رنج کشیدند و سرانجام هم به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۱۴۸۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷ 20 December 2015

یت‌الله سید‌یحیی جعفری صبح امروز در گردهمایی ائمه جمعه سراسر استان کرمان با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) اظهار داشت: امام حسن عسکری (ع) رنج فراوانی در زندگی متحمل شدند، همه ائمه معصوم (ع) در برابر طاغوت‌های زمان رنج کشیدند و سرانجام هم به شهادت رسیدند.

وی بیان داشت: از ائمه جمعه تقاضا دارم، اقامه نماز باران را فراموش نکنند و این نماز اقامه شود تا موجب برکت باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه نماز یکی از بزرگترین وظایف دینی و ستون دین است، ادامه داد: امام حسن عسکری (ع) می‌فرماید، «فکر نکنید، عبادت منحصر به نماز و روزه و سایر عبادت‌های اسلامی است، بلکه تفکر در امر خلقت و آفرینش از عبادت، مهم‌تر و ارزشمندتر است».

جعفری یادآور شد: تفکر منشأ همه ترقی‌ها و تکامل‌های مادی و معنوی است و تفکر و تعقل در همه دوران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و اگر امروز دنیا بیش از یک قرن است که متحول شده و این تحول رو به فزونی است، این امر در سایه فکر، تعقل، دقت و زحمات فراوان روی داده، هرچند تبعات منفی مانند گرم‌شدن کره زمین را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه بارندگی‌های سال گذشته به نسبت مطلوب بود، ابراز داشت: ما در انتظار نزولات آسمانی هستیم و امیدواریم خداوند درهای رحمتش را با اقامه نماز باران به روی ما بگشاید.

امام جمعه کرمان اضافه کرد: تفکر در امر آفرینش عبادت به معنای صحیح کلمه بوده که از نماز و روزه و سایر واجبات و فرایض مهمتر و ارزشمندتر است.

جعفری با بیان اینکه در ابتدای اسلام ما پیشرفت زیادی داشتیم و حتی اندلس را فتح کردیم، تصریح کرد: اروپایی‌ها نتوانستند تحمل کنند و نقشه‌ای را به اجرا گذاشتند تا اسپانیا را از دست مسلمانان بگیرند و این نقشه شامل گسترش شهوت‌ها، اعتیاد و ... بود.

وی با اشاره به اینکه امام زمان (عج) می‌فرماید، «احکام دین را باید از منابع اصلی خودش اخذ کنیم»، بیان داشت: رمز عقب‌ماندگی و ضعف مسلمانان و جوامع اسلامی این مسئله بوده و هست که بعد از رحلت رسول اکرم (ص) فتنه‌ای به‌ وجود آمد.

امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه امروز شیعه‌ مظلوم است، ادامه داد: اگر به وصیت پیامبر اعظم (ص) در زمینه ولایت حضرت علی (ع) عمل شده بود، ما مسلمانان پیشرفت‌های بیشتری داشتیم.

جعفری افزود: امر ولایت، امامت و نبوت از جانب خداست و مردم نمی‌توانند اظهار نظر کنند که چه کسی پیامبر یا امام باشد.

وی تصریح کرد: سفارش شده است، خطبه‌های نماز جمعه کوتاه باشد و ائمه جمعه باید برای جوانان جلساتی در زمینه مسائل اصولی اسلام از توحید تا امامت برگزار کنند و بر مراتب بصیرت و معرفت آنها بیفزایند.

امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه مسلمانان باید حرف اول را در جهان بزنیم، افزود: برخی از کشورهای اسلامی سرسپرده استکبار هستند و این غم بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه حجم بالایی از تبلیغات سوء علیه ایران اسلامی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: حزب‌الله را به عنوان گروه تروریستی معرفی می‌کنند در حالی که صهیونیست‌ها در گذشته تا قلب بیروت پیش رفتند و هر جنایتی را انجام دادند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه برخی از کشورهای اسلامی رابطه سیاسی و اقتصادی با آمریکا برقرار می‌کنند، افزود: تفکر وهابیت خیلی خطرناک است و باید این موارد را برای خواص مطرح کنید.

جعفری همچنین با یادآوری حادثه منا ابراز داشت: وهابی‌ها لیاقت میزبانی زائران خانه خدا را ندارند و مسلمانان باید در مجامع بین‌المللی این مسائل را مطرح کنند، زیرا شوخی نیست، این همه انسان مظلوم از ایران و سایر نقاط عالم از بین بروند و هیچ کس هم حرفی نزند.

وی عنوان کرد: دشمنان ما مسئله حقوق بشر را با بی‌شرمی بیان می‌کنند و این حربه‌ای برای آمریکا و استکبار شده است، رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش‌بینی کردند، رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را درک نمی‌کند و تا آن زمان متلاشی می‌شود و امیدواریم این اتفاق بیفتد و این جرثومه فساد در خاورمیانه از بین برود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه ائمه جمعه باید برای همگان الگو باشند، بیان داشت: از ابتدای این مسئولیت کلیات را در نماز جمعه و محافل مذهبی و دینی مطرح و به گونه‌ای صحبت نکرده‌ام که مردم این طور استنباط کنند که من طرفدار اصولگرایان و یا اصلاح‌طلبان هستم.

جعفری اضافه کرد: اگر می‌خواهیم مردم را داشته باشیم، باید مستقل باشیم و اگر امام جمعه از یک حزب حمایت کند، این امر 100 درصد مردود و غلط است.

وی خطاب به ائمه جمعه تاکید کرد: برای حفظ محبوبیت، استقلال و کسب رضایت خدا باید مستقل عمل کرده و فقط معیارها و شاخص‌ها را برای مردم بیان کنید تا بفهمند چه کسی را انتخاب کنند.

جعفری با اشاره به اینکه تلاش کنید تا افراد اهل، با تقوا و ولایتمدار به مجلس بروند و نه اینکه عده‌ای بی‌سواد، ادامه داد: مجلس نهم به نسبت مجلس خوبی است، اما یک عده افراطی تند و جاهل در این مجلس هستند و دیدید با ظریف که زحمات زیادی متحمل شد و با صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی چگونه برخورد کردند.

وی یادآور شد: فردی باید به مجلس برود که عالم، دانشمند، متدین و پیرو مقام معظم رهبری باشد.

امام جمعه کرمان بیان داشت: مقام معظم رهبری از ابتدا مسئله هسته‌ای را مدیریت کردند و چنانچه غربی‌ها بر خلاف پیمان و تعهد خود عمل کنند، همه چیز باطل می‌شود و ما به روز اول برمی‌گردیم، اگر پایبند نباشند ما هم پایبند نخواهیم بود و در صورتی برجام را به نقطه نهایی می‌رسانیم که آنها هم به تعهدات‌شان عمل کنند.

جعفری عنوان کرد: مطرح شده که طی یک ماه آینده تمام تحریم‌ها برداشته و قطعنامه‌ها لغو می‌شود و این یک نقطه قوتی برای دولت بود که توانست مسئله هسته‌ای را به جایی برساند.

وی اضافه کرد: 12 سال تبلیغ کردند، ایران دنبال سلاح هسته‌ای است و رژیم نامشروع هسته‌ای نیز آتش‌بیار معرکه بود و هنوز هم این بحث را رها نکرده است.

جعفری برای چندمین بار متذکر شد: ائمه جمعه به یک سمت گرایش پیدا نکنند و فقط خط بدهند تا مردم اصلح‌ترین فرد را انتخاب کنند.

وی ابراز داشت: امیدواریم در انتخابات سال جاری حماسه‌ای مانند خردادماه سال 92 داشته باشیم و این سرمایه ما بوده که باید در این زمینه کار کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار