رییس کل دادگستری استان کرمان خبر داد:
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: بعضی از کاندیداها تایید صلاحیت شده، در فضای مطبوعاتی و مجازی مظلوم واقع می‌شوند که با تشکیل کارگروه ویژه انتخاباتی، از این افراد حمایت قضایی خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۴۹۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷ 22 December 2015

رییس کل دادگستری استان کرمان خبر داد:"یدالله موحد" در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرائم استان کرمان با اشاره به انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری گفت: رصد کردن، پیش‌بینی و پیشگیری از جرائم انتخاباتی مهمترین وظیفه قوه قضاییه است که با اجرایی کردن این امور، می‌توانیم انتخاباتی سالم را پیش رو داشته باشیم.

وی ادامه داد: مقررات جزایی به ویژه مقررات فصل ششم، هفتم و نهم قانون مجلس شورای اسلامی اینگونه حکم می‌کند که اگر در زمان برگزاری انتخابات رفتاری سر زند که انتخابات را مخدوش کند به عنوان جرائم انتخاباتی محسوب می شود و قوه قضاییه بدون هیچ وقفه‌ای در خارج از نوبت با متخلفین با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه انتخابات باید بر اساس قانون برگزار شود تصریح کرد: اگر در زمان برگزاری انتخابات، رفتاری که باعث نقض انتخابات سالم شود، رخ دهد، ارتکاب کننده مجرم محسوب شده و برای آن مجازاتی تعیین شده است.

موحد اظهار کرد: در بحث انتخابات 25 عنوان جزاییی در فضای مجازی و 28 عنوان جزایی در عالم واقع وجود دارد زیرا ممکن است در این دو فضا اهانت‌هایی به افراد و یا نظام جمهوری اسلامی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه کارگروه ویژه‌ای با همکاری رسانه‌ها، ارشاد، دادسرا، پلیس فتا ، اطلاعات و ... به منظور جاوگیری از جرائم در فضای مجازی تشکیل شده است، ادامه داد: رسانه‌ها باید در راستای برگزاری انتخابات سالم و قانونی تلاش کنند و به نحوی عمل کنند تا از امکاناتشان علیه و له کاندیدا و انتخابات استفاده نشود.

موحد اظهار کرد: بعضی از کاندیداها تایید صلاحیت شده، در فضای مطبوعاتی و مجازی مظلوم واقع می‌شوند، که با تشکیل کارگروه ویژه انتخاباتی، از این افراد حمایت قضایی خواهیم کرد.

وی پیشگیری از جرائم انتخاباتی را یکی از وظایف مهم قوه قضاییه دانست و گفت: برای پیشگیری از جرائم انتخاباتی ستاد پیشگیری در سطح ملی و استانی تشکیل شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: چهارمین نشست ستاد پیشگیری از جرائم برگزار شد و این جلسه هر 15 روز یک بار به منظور پیشگیری از جرائم انتخاباتی برگزار می شود.

موحد ادامه داد: بیشترین تمرکز و دغدغه ما بر روی جرائمی است که در سال های گذشته در دوران انتخابات رخ داد زیرا اگر بتوانیم کاری کنیم که آن جرائم باز تکرار نشوند شاهد حضور حداکثری مردم خواهیم بود.

در این جلسه رییس کل دادگستری استان کرمان از جابه‌جایی مدیران در معاونت اجتماعی و پیشگیری وقوع جرم دادگستری استان کرمان خبر داد و افزود: حمید خالقی معاون سابق اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری که یکی از قضات پرتلاش و خدوم در دادگستری استان کرمان است به عنوان معاون فناوری اطلاعات دادگستری منصوب شد و محمدباقر اسلامی معاون امور فرهنگی دادگستری نیز به صورت همزمان مسئولیت معاونت پیشگیری از وقوع جرم را هم بر عهده گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار