جشنواره متمرکز موسیقی محلی اقوام استان گلستان در آستانه هفته وحدت و میلاد رسول مکرم اسلام حضرت محمد (ص) در شهر علی آبادکتول برگزار شد.
کد خبر: ۱۵۰۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵ 23 December 2015
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در این جشنواره گفت: 12 جشنواره در استان گلستان برنامه ریزی شده و هر ماه دریک شهر برگزار می شود.
ابراهیم کریمی همچنین افزود که تلاش می شود این جشنواره ها از نظر کیفیت و کمیت به صورت مطلوب برگزار گردد.
فرماندار علی آباد نیز گفت: با توجه به سال همدلی و همزبانی و در راستای وحدت اقوام استان گلستان از گروههای موسیقی قومیت های مختلف در این جشنواره حضور دارند.
احمد تجری اضافه کرد: موسیقی های محلی برگرفته از فرهنگ و آداب و رسوم غنی اقوام مختلف این منطقه است.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی علی آباد نیز گفت: این جشنواره شامل بخش های موسیقی محلی، صنایع دستی و سوغات، بازی های بومی و محلی است.
حسن دیلم افزود: برنامه های این جشنواره تا سوم دی ماه در بوستان انقلاب و اداره ارشاد شهرستان برگزار و نشست تخصصی موسیقی مقامی کتولی از جمله رنامه های جنبی آن است.
وی با بیان اینکه در بخش نمایشگاهی در 22 غرفه اقوام گلستانی صنایع دستی و سوغات خود را در معرض دید علاقه مندان قرار داده اند، اضافه کرد: اجرای بازی های بومی و محلی و نی بیت کتولی با حضور پیشکسوتان و اجرای 15 گروه موسیقی از اقوام مختلف از دیگر برنامه های این جشنواره است.
دیلم یادآور شد: نمایشگاه این جشنواره طی سه روز از ساعت 15 الی 21 پذیرای بازدیدکنندگان است و گروه های موسیقی نیز از ساعت 15 الی 19 در سالن فرهنگ و ارشاد اجرا خواهند داشت.
شهرستان 130 هزار نفری علی آباد در شرق گرگان مرکز استان گلستان واقع است و شامل چهار شهر علی آبادکتول، فاضل آباد، مزرعه و سنگدوین و 76 روستا می باشد.
استان گلستان با یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت که از اقوام مختلف هستند، به نگارستان ایران مشهور است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار