مشاور عالی وزیر اطلاعات گفت: اولین مسئولیت دستگاه اطلاعات، تامین امنیت دولت و مردم است و انقلاب اسلامی ما به دلیل عظمت و لرزه ای که بر استکبار انداخته از ابتدای پیروزی تاکنون به روش های مختلف مورد تهدید قرار گرفته است و این تهدید ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۵۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵ 24 December 2015
به گزارش ایرنا حجت الاسلام خزاعی روز پنجشنبه در جشن بزرگ وحدت با حضور علمای شیعه و سنی در شهرستان مرزی آق قلا از توابع استان گلستان اظهار داشت: دستگاه های امنیتی کشور را به خوبی از فراز و نشیب های مختلف عبور داده و بر کسی پوشیده نیست که شاخص امنیتی کشورمان از نسبت خوبی برخوردار است.
وی اضافه کرد: اولین مسئولیت دستگاه اطلاعات، تامین امنیت دولت و مردم است و انقلاب اسلامی ما به دلیل عظمت و لرزه ای که بر استکبار انداخته از ابتدای پیروزی تاکنون به روش های مختلف مورد تهدید قرار گرفته است و این تهدید ادامه خواهد داشت.
خزاعی ادامه داد: کشور ما بزرگ است و تهدید می شود و امروز در مقابل اقتدار، استحکام، نظام مردم سالاری دینی، رهبری با کفایت، جامعه، علما و نخبگان ما دشمنان برای تسلیم نشدن از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.
وی گفت: تروریست ها و برخی کشورها می خواهند در کشور ما اتفاقاتی بیفتد تا این چتر امنیتی خوب ترک بردارد و کارآمدی امنیتی را زیر سوال ببرند اما دستگاه های نظام به خوبی در برابر آنان پایدار هستند.
وی افزود: جایگاه انقلاب در مجاهدات و مذاکرات هسته ای و برجام، روابط دیپلماسی و حوزه های مختلف و حتی در قضیه قطعنامه شورای امنیت برای سوریه به خوبی مشهود بود و آمریکا به شدت دنبال سلب قدرت روز افزون کشور ما است.
به گفته وی چشم انداز 10 سال آینده این است که جهان و منطقه با مساله تروریسم به اشکال مختلف درگیر شوند و مبارزه با تروریست و عوامل ترورها وظیفه ما است و اگر کوتاهی در این خصوص صورت گیرد، باید پاسخگو باشیم.
وی تصریح کرد: مبارزه و مقابله با تروریسم و خشکاندن ریشه آن، بسترسازانی می خواهد و از عهده ما به تنهایی بر نمی آید و وظیفه علما، دانشمندان، عالمان، مبلغان و متنفذین به خصوص در مراکز اهل سنت است که با ما همکاری کنند.
خزاعی خاطرنشان کرد: مراکز اهل سنت کشور امروز به شدت در معرض آسیب پذیری از تروریسم می باشد و دشمن به عنوان پایگاه های هسته ساز به این مراکز نگاه می کنند.
مشاور وزیر اطلاعات با بیان اینکه مساله ترور و تروریسم زاییده زمینه ها و علل مختلف می باشد، ادامه داد: اولین عامل در این خصوص اشغالگری و اشغالگران هستند و هر جا حاکمیت ها سست شود، مردم در برابر آنها بوده و زمینه های ایجاد انقلاب جدید به راحتی فراهم خواهد شد.
خزاعی افزود: حمایت و پشتیبانی سرویس های اطلاعاتی از دیگر عوامل ایجاد تروریسم و ترور هستند بطوری که آمریکا از نیروهای خود در عراق و سوریه به عنوان خطرناک ترین افراد نام می برد و اعتقاد دارد اگر این نیروها به کشورهای خود برگردند بسیار دردسرساز خواهند شد و بر همین اساس می خواهند مسائل جنگ در عراق و سوریه همچنان باقی بماند.
وی با یادآوری اینکه القاعده دست پرورده آمریکا می باشد، یادآور شد: همان نیروها الان به جایی رسیده اند که در برابر آمریکا ایستادگی می کنند و به همین دلیل آمریکایی ها هر جا نیروهای القاعده را ببینند می کشند و از سوی دیگر آمریکا در حال جایگزین کردن نیروهای داعش با نیروهای القاعده در حوزه افغانستان می باشد.
خزاعی ادامه داد: این مساله نشان می دهد که همین نیروها در واقع به کسانی که آنان را به وجود آورده اند، ضربه می زنند.
وی افزود: بسیار ذهن ساده اندیشی باید وجود داشته باشد که بخواهد باور کند مساله داعش براساس انچه ادعا می کند مذهبی و جنگ شیعه و سنی باشد اما ما با ردیابی هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیده ایم که عامل اصلی این عروسک های خیمه شب بازی یکی از کشورهای غربی است و آمریکا و اسرائیل عوامل بعدی می باشند.
وی یادآور شد: اگر مساله داعش جنگ شیعه و سنی است، خود آنان زنان و دختران اهل سنت شمال عراق را می کشند و یا به بدترین شکل ممکن برای کارهای دیگر می برند.
خزاعی ادامه داد: مساله اصلی این جنگ ها در واقع تجزیه کشورهای اسلامی در آستانه یکصدمین سالروز جنگ جهانی اول است و همه این طراحی ها از سوی غرب انجام می شود، طی 150 سال گذشته همواره مساله غرب گرایی و سکولاریسم بلای جان اسلام بود.
وی با اشاره به توهین برنامه های تلویزیونی کشورهای عربی با اهداف و برنامه های غربی و قطع شبکه های العالم و المنار گفت: اسنادی وجود دارد که نشان می دهد سرویس های اطلاعاتی برخی کشورهای عربی منطقه اعلام کرده اند که چون جریانی خاص به اسلام و دین توهین می کند باید حمایت شود.
مشاور وزیر اطلاعات گفت: اطلاع داریم یکی از کشورهای عربی تمام هزینه های بازسازی سوریه و حتی حضور بشار اسد در راس قدرت را پذیرفته به شرط اینکه ایران و حزب الله و ترکیه و اخوان المسلمین در سوریه حضور نداشته باشند و این نشان دهنده برنامه ریزی خاص آنها است.
وی تاکیدکرد: مساله امروز در منطقه رقابت سیاسی است، امروز در کشور خود ما شبکه های دروغین بلای جان اسلام هستند و به مسائل به وجود آمده توسط دشمنان منطقه دامن می زنند و در واقع دین بازیچه شده و آنان آبروی اسلام، فقها و همه فتواها را از جمله فتوای حضرت امام (ره) به عنوان منادی وحدت را برده اند.
خزاعی ادامه داد: برای حل این مشکلات علمای شیعه و سنی از غرب و شرق، شمال و جنوب باید نامه نگاری کنند تا مشکلات بین دولتهای اسلامی برطرف شود.
وی یادآور شد: ما روزهای سختی پیش رو داریم و اگر علمای اسلام برای امنیت و صلابت تلاش نکنند بیشتر مسلمین کشته خواهند شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار