کد خبر: ۱۵۳۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹ 28 December 2015


مدیرکل بحران استانداری البرز زیر ساخت های توسعه را دراین استان نامتقارن خواند و گفت: این موضوع مهم به دغدغه ای جدی برای مقابله و پیشگیری از خسارت های ناشی از بلایای طبیعی تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، مهدی مهرور روز دوشنبه درحاشیه همایش آموزشی مدیریت بحران استان البرز، افزود: در شرق، شمال و جنوب کرج بسیاری از مناطق حاشیه ای را شاهد هستیم که درآن ها ساخت وسازهای غیرمجاز که نظارتی بر آنها نشده رشد قارچ گونه داشته اند.

وی ادامه داد: اغلب ساختمان ها بدون نظارت مهندسی و معماری ساز هستند که با توجه به احتمال بروز بسیاری از حوادث طبیعی از جمله زلزله به دغدغه ای جدی تبدیل شده اند.

مهرور گفت: این ساختمان ها بدون هماهنگی با دستگاه های اجرایی بنا شده اند و پس از ساختن مطالبه آب و برق از دولت دارند که باید فکر اساس از سوی دستگاه های اجرایی متولی صورت گیرد .

وی خاطرنشان کرد: اکنون طرج جامع خطرپذیری تنها نقشه راه ما است که درتمام مقوله ها تصویب ، تخصیص اعتبار داده شده و به دنبال اجرای آن هستیم.

مدیرکل بحران استانداری البرز از این طرح بعنوان یک کتاب مرجع برای استان البرز یاد کرد و گفت: اما دراین بین نباید از نیازهای این استان نو پا غافل شد .

وی گفت: فضای هلی کوپتر درمواقع بحران ، اسکان اضطراری ، سالن های چند منظور از نیازها دراین زمینه به شمار می رود .

مهرور اضافه کرد: با مدیرکل راه و شهرسازی برای فضای هلی کوپتر هماهنگ شده و مقرر شد در تمام شهرداری های استان زمین لازم در اختیار این مهم قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای اسکان اضطراری نیز درتمام شهرهای البرز راه و شهرسازی زمین در اختیار قرار داده و شهرداری ها نیز کمک خواهند کرد تا این موضوع مهم نیز مرتفع شود .

مدیرکل بحران استانداری البرز در خصوص امکان استفاده از پناهگاه هایی که در زمان جنگ تحمیلی در البرز بود نیز گفت: باید مطالعات لازم انجام شود تا قابل استفاده بودن این مکان ها نیز به اثبات برسد .

وی تامین ساختمان مرکز مدیریت بحران را از دیگر اقدامات در دست انجام خواند و افزود: تمام شهرداری ها مسئول مدیریت بحران درشهرهای استان البرز شده اند .

مهرور خاطرنشان کرد:21 حادثه طبیعی البرز را در معرض خطر قرار داده که سیل ،بهمن و یخبندان از تجربه های هرساله دراین استان به شمار می رود .

وی گفت: زلزله که هر 150سال یکبار می آید در کرج اکنون 170 سال است که رخ نداده بنابراین باید زیرساخت ها را نیز برای کاهش خسارت های ناشی از این حادثه طبیعی فراهم کرد .

مدیرکل بحران استانداری البرز از دیگر دغدغه های این استان را ارتفاعات شمالی کرج برشمرد و افزود: چرای بی رویه و از بین رفتن بافت گیاهی این ارتفاعات توسط گردشگران مشکلات جدی را برای مناطق طبیعی به بار می آورد .

وی یادآوشد: استفاده بی رویه از آب چاهها توسط بخش کشاورزی حدود 92 درصد ، چاه های غیر مجاز نیز سبب بروز پدیده خشکسالی ، ریز گردها و نشست زمین شده که باید بخش کشاورزی را مجهز به سیستم هوشمند قطره ای و تحت فشار کرد .

مهرور بر بحث آموزش و پژوهش تاکید کرد و گفت: اجرای طرح های آبخیزداری و اختصاص بخشی از بودجه شهرداری ها و دستگاه های اجرایی به بحران می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد .

اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستانها و جمعی از مدیران استانی در این همایش یک روزه آموزشی که با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی اجرایی شده بود،آموزش های تخصصی مدیریت بحران را فراگرفتند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار