کد خبر: ۱۵۴۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۹ 31 December 2015


طبق اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز وضع کیفی هوای شهرستان های البرز به استثنای دو شهرستان طالقان و اشتهارد در وضعیت هشدار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی تشدید آلودگی هوا در استان البرز به ویژه کلان‌شهر کرج مدارس مقاطق ابتدایی، پیش دبستانی و مهدهای کودک شهرستان‌های کرج و فردیس امروز چهارشنبه نهم دی ماه تعطیل اعلام شد.

وضعیت کیفیت هوا به مرز هشدار رسیده و بسیاری از ارگان‌های امدادی به حالت آماده باش کامل درآمده اند.

پیمان رشیدی مدیراطلاع رسانی اداره کل محیط زیست استان البرز در گفتگو با خبرنگار مهر شاخص کیفیت هوای شهرستان‌های استان را اعلام کرد و گفت: بر اساس آخرین اعلام ایستگاه‌های سنجش هوا ، وضع کیفی هوای استان به استثنای دو شهرستان طالقان و اشتهارد در وضعیت هشدار قرار دارد.

رشیدی در ادامه گفت: اعداد شاخص کیفی هوا با ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شهرستان نظرآباد ۱۶۰، شهرستان ساوجبلاغ ۱۵۷ و در شهرستان کرج ۱۵۹ است.

به گفته رشیدی وقتی شاخص کیفیت هوا بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ قرار بگیرد وضعیت هوا برای همه گروه‌ها ناسالم است.

بیش از یک هفته است که استان البرز و کلان‌شهر کرج در معرض آلودگی هوا قرار گرفته و هم اکنون نیز وضع کیفی هوا در بسیاری از شهرستان‌های استان برای تمام گروه‌ها ناسالم است.

این در حالی است که کارگروه کاهش آلودگی هوای استان ظرف کمتر از ۱۰ روز گذشته بیش از سه بار تشکیل جلسه داده و یکی از مصوبات این کارگروه اجرای طرح زوج و فرد در کلان‌شهر کرج است این طرح از یکم دی‌ماه در حال اجرا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار