یادداشت
تابناک: نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی: از خصوصیّات مهم میرزا تقی خان فراهانی ایستادگی شدید او در مقابل زیاده طلبی ها و سودجویی های خارجیان بود. وی در مقابل عشوه و رشوه ی آنان هرگز تسلیم نشده و حتی به قیمت جان، منافع و مصالح کشور و وطن خود را به بیگانگان واگذار نکرده است.
کد خبر: ۱۶۱۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴ 10 January 2016

به گزارش تابناک مرکزی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ولی ا... بیاتی رئیس شورای شهر قم، وی که خود زاده شهرستان تفرش است و برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان نامزد شده است در یادداشتی به مناسبت سالروز به وفات میرزا تقی خان فراهانی مهم ترین خصوصیّات وی را ایستادگی شدید در مقابل زیاده طلبی ها و سودجویی های خارجیان برشمرده است.

 متن یادداشت بدین شرح است:

راز ماندگاری یاد و نام نیک بزرگان تاریخ ایران و اهل علم و ادب نشان از ویژگی های مثبت اخلاقی، علمی، سیاسی و اجتماعی آنان دارد. خصوصیّاتی که در صورت ثبت و ضبط دقیق، گذشت زمان و تغییر دوره ها و حکّام، تأثیری در کم رنگ شدن آن ها ندارد و چه بسا نام آوران اندیشمند، مبارزان حق جو، مصلحان نیک سرشت و نیکوکرداری که با گذشت صدها سال از دوران زندگی آنان، در ذهن، کار و برنامه های نسل حاضر شاهد مثال هستند و از آنان به نیکی یاد می شود.

دوران زندگی میرزا تقی خان و همزمانی آن با حکومت قاجار که قریب دو قرن حیثیّت، حاکمیّت سیاسی، استقلال و آبادانی ایران را در سراشیبی سقوط و نابودی قرار داد، چراغ روشنی است که برهه ای از تاریخ قاجاریان را روشن نموده است و اگر در این دوران انسان های مصلح و نجات بخشی مثل میرزا تقی خان فراهانی ظهور نمی کردند، همه ی تاریخ قاجاریه نقطه ی سیاهی بود که ابرقدرت های بزرگ و به ویژه روس ها و انگلیسی ها را به کلیّه نیّات پلید و برنامه های استثماری و استبدادی خود نایل می گرداند.

برخورداری امیرکبیر از نشان های ارزشی و اساسی، وی را به عنوان چهره ای مثبت در تاریخ مطرح نموده است. خصوصیّاتی که جنبه ی ظاهری نداشته بلکه امیرکبیر به همه آن ایمان داشته و به آن عمل می کرده است. مقام‌ معظم‌ رهبری‌(مدظله العالی) در دیدار با مردم‌ منطقه‌ تفرش‌، آشتیان‌ و فراهان‌ به‌ عنوان‌ مردمی‌ مؤمن‌، شجاع‌، بلند‌نظر و دوستدار ولایت‌ و اهل‌ بیت‌ علیهم‌ السلام‌ یاد کردند و منطقه‌ را سرشار از استعدادهای‌ بزرگ‌ انسانی‌ و پرورش‌ دهنده‌ شخصیتهای‌ فرهنگی‌، علمی‌ و سیاسی‌ دانستند و افزودند: از جمله‌ شخصیتهای‌ بزرگ‌ این‌ منطقه‌ میرزا تقی‌ خان‌ فراهانی است که‌ شجاعانه‌ در مقابل‌ سلطه‌ بیگانه‌ که‌ مشکل‌ اساسی‌ کشور در زمان‌ قاجار بود، ایستاد.

از خصوصیّات مهم میرزا تقی خان فراهانی ایستادگی شدید او در مقابل زیاده طلبی ها و سودجویی های خارجیان بود. وی در مقابل عشوه و رشوه ی آنان هرگز تسلیم نشده و حتی به قیمت جان، منافع و مصالح کشور و وطن خود را به بیگانگان واگذار نکرده است.

از دیگر ویژگی های میرزا تقی خان فراهانی دانش و مقام علمی، آینده نگری، عشق و علاقه به وطن، تقوا و پرهیزکاری، مبارزه با استعمار، هوش و ذکاوت، لیاقت و کاردانی، استعداد نظامی، ذوق هنری، تلاش و کوشش خستگی ناپذیر، حسّ مسؤولیّت پذیری را می توان یاد کرد که این مرد بزرگ را متمایز کرده است.

اینجانب بر خود واجب می دانم تا فرارسیدن 20 دی ماه سالروز وفات میرزا تقی خان فراهانی را به ملت شریف ایران اسلامی تسلیت عرض کنم. امیدوارم ما نیز با پیروی از راه بزرگان تاریخ ایران اسلامی در جهت رشد و توسعه هر چه بیشتر کشور عزیزمان ایران گام برداریم ان شالله.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
حسن یوسفی از قم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
سلام اززحمات مخلصانه وتلاشهای شبانه روزی جناب اقای مهندس بیاتی ریاست محترم شورای شهرمان تقدیروتشکر فراوان دارم
ابراهیم محمدی از فراهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
باسلام بنده فراهانی ساکن قم هستم .چندبارکه کارشخصی داشتم وبه شوراشهرقم مراجعه کردم ایشان راواقعا انسانی دلسوز وبسیارباشخصیت یافتم اززحماتشان بسهم خودم تشکرمیکنم.
احمد منفرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
با سلام . ایشان فردی متعهد و توانمد در زمینه اجرایی هستن
علی فراهانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
اهای اونایی که بیست سال داد میزدین "خانواده جانبازا فلان خانواده شهدا بهمان , حقوقشون ، سهمیشون و ... "

الان شرایط براتون امادس
پاشید برید اسمتون رو بنویسید اعزام بشین سوریه ... پاشین دیگه ... چرا نمیرین ؟

تازه شرایطتون کلی هم از زمان جنگ بهتره
اولا اونا از اول خبر نداشتن قراره حقوقی در کار باشه رفتن و بعدش فهمیدن اما شما قبل از رفتن هم خبر دارید
دوما اونا حتما باید یا شهید یا مجروح یا اسیر می شدن تا حقوق بگیرن اما شما همین که پاتون رو بذارید سوریه کافیه

سوما حقوقتون هم خیلی خیلی از اونا بیشتره
پاشید دیگه یا علی .
.
. .
.
می دونید چرا نمیرید؟
چون هیچ ادم عاقلی برا پول و سهمیه جونش رو به خطر نمیندازه
ادم پول رو می خواد برای دنیاش کسی که جونش رو از دست داد یا مجروح شد و یه عمر نشست رو ویلچر یا یه عمر گوشش نشنید یا چشمش ندید سهمیه رو می خواد چکار ؟

چون فقط عقیده هست که ارزش گذشتن از جان را دارد!
سردارحاج ولی بیاتی از رزمندگان مخلص ودلاوری است که امتحانش رادر جبهه های دفاع مقدس پس داده است
.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
سلام حاج ولی الله بیاتی گزینه مردمی و تنها کاندیدی است که مردم از ایشان دعوت کردند وارد صحنه انتخابات شود و ایشان با توجه به موقعیت خوبی که در شورای شهر قم به عنوان رییس شورا داشتند تواضع و فروتنی و ایثار کردند و دعوت مردم را لبیک گفتند و مردم منطقه ایشان را
به عنوان کاندید مردمی و ارزشی حمایت خواهند کرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار