کد خبر: ۱۶۵۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱ 17 January 2016


عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: در هفته جاری طی مصوبه‌ای از سوی شورای اسلامی شهر کرج اجازه داده شد که شهرداری 400 میلیارد تومان اوراق مشارکت را عرضه کند و از این محل در اختیار قطار شهری قرار دهد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، داوود وحیدی امروز(27دی)، در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: برابر موافقت دولت پرداخت 50 درصد از اصل و سود مبلغ مذکور به عهده دولت بوده و 50 درصد مابقی آن نیز باید توسط شهرداری و پس از دریافت مصوبه لازم از سوی شورای اسلامی شهر کرج پرداخت شود. ضمن اینکه اصل ضمانت های 400 میلیارد تومان را باید شهرداری عهده دار شود.

وی افزود: با شرایطی که مهیا شده است انتظار می‌رود که هر چه زودتر سازمان قطار شهری نسبت به انتخاب پیمانکار جدید اقدام نماید و عقب ماندگیهایی که در اجرای خط دو قطار شهری پیش آمده را با تلاش و کوشش جبران کند.

وحیدی خاطرنشان کرد: اوراق مشارکت جهت تکمیل خط دو قطار شهری پس از طی فرآیند قانونی و دریافت مجوز از بانک عامل و سازمان مدیریت و برنامه ریزی از طریق جراید و نشریات و صدا و سیما اعلام عمومی می‌شود.

وی ادامه داد: این اوراق پس از مصوبه شورا مسیر خود را در دولت طی می‌کند که البته این مهم قبل از پایان سال باید انجام شود و قطار شهری دو ماه فرصت دارد که مراحل قانونی را طی کند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج در پایان گفت: با توجه به روند فزاینده ترافیک و آلودگی هوا در این کلانشهر و نیاز مبرم به توسعه ناوگان حمل و نقل همگانی به خصوص مترو، مسئولان دولتی و شهری باید برای تکمیل خط 2 مترو در آینده‌ای نزدیک اقدام کنند و عقب ماندگی‌های موجود در این حوزه خطیر پایان بخشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار