کد خبر: ۱۶۶۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳ 19 January 2016


مدیرکل محیط زیست استان البرز گفت : ایرانی‌ها دوبرابر میانگین جهانی زباله تولید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، حسین محمدی در همایش هوای پاک که پیش از ظهر امروز(29دی)، درسالن نژاد فلاح برگزار شد، اظهار کرد: ایران درمجموع یک درصد جمعیت جهان را درخود جای داده ولی همین جمعیت یک درصدی،9 درصد سوخت تولیدی دنیا را مصرف می‌کنند.

وی ادامه داد: طبق آمارهای ارائه شده بیش از نیمی از سوخت مصرفی درخاورمیانه توسط ایران مصرف می‌شود.

محمدی با اشاره به بالابودن مصرف انرژی درایران توضیح داد: ایران جزء کشورهای پرمصرف در حوزه انرژی است به طوری که میانگین مصرف انرژی درکشورما چهار برابر میانگین جهانی است .

وی افزود: پیشتاز بودن ایرانی‌ها صرفا به موضوع مصرف انرژی محدود نمی‌شود و دربسیاری از مقوله‌ها ایرانی‌ها پرمصرف بارآمده‌اند.

مدیر کل محیط زیست استان البرز اظهار کرد: سرانه بالای تولید زباله یکی دیگر از موضوعاتی است که حامیان محیط زیست را نگران کرده است؛ چراکه هر ایرانی دو برابر متوسط جهانی زباله تولید می‌کند.

این مسئول توضیح داد: بدون شک تولید بالای زباله یکی از دلایل مهم درایجاد آلودگی‌های منابع آبی و خاکی به شمار می‌آید.

محمدی دربخش دیگری از صحبت‌های خود به افزایش آلودگی هوا طی دهه گذشته درمناطق مختلف کشور اشاره کرد و گفت: طی ده سال گذشته بسیاری از مراتع و جنگل‌های کشور نابود شده و جای آنها را کارخانه‌ها و واحدهای مسکونی گرفته است.

وی توضیح داد: افزایش بی‌رویه کارخانه ها و خودروهای باعث شده امروز ایران جزء 10 کشور تولید کننده گازهای گلخانه‌ای درجهان تبدیل شود.

این مسئول ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد طی 50 سال گذشته 50 درصد از جنگل‌های کشور نابود شده است و این نشان می‌دهد که حق آیندگان از فضای سبز و درختان بسیار کمتر از حالا خواهد بود .

محمدی اضافه کرد: افزایش کارخانه ها ،نابودی درختان و افزایش بی‌رویه تعداد خودروها باعث تغییرات دمایی دراکثر مناطق کشور شده که همین منجر به کاهش میزان بازندگی‌ها و افزایش پدیده گرد و غبار شده است .

وی توضیح داد: متاسفانه کشوری که چندین هزار سال پیش مترقی ترین قوانین را درحوزه حفاظت از محیط زیست داشت امروز نمی‌تواند از محیط زیست به خوبی صیانت کند.

مدیرکل محیط زیست استان البرز گفت: تخریب محیط زیست طی دهه‌ها اخیر باعث شده نسل بسیاری از گونه‌های جانوری ایران منقرض شود و این جانوران به نقاشی‌هایی درکتاب‌های درسی تبدیل شوند.

وی افزود: دانش آموزان امروز که بزرگسالان فردا هستند نباید اجازه دهند روند تخریبی محیط زیست ادامه داشته باشد.

وی درپایان گفت: باید فرهنگ حفاظت ازمحیط زیست درتمامی اقشار جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان نهادینه شود تا نسل‌های آینده نیزبه سهم خود از هوای پاک ، درختان زیبا و ... برسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار