کد خبر: ۱۶۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷ 21 January 2016


رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: نقش رسانه‌ها در شفاف‌سازی و آگاهی‌رسانی بسیار حساس است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مسعود بصیری ظهر امروز در دومین همایش بسیج رسانه استان البرز که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد اظهار داشت: رسانه‌ها نقش بسیار تأثیرگذاری را در آگاه سازی جامعه دارند که لازم است حمایت و تقویت رسانه‌ها را بیش از پیش مدنظر قرار دهیم.

وی با اعلام اینکه امروز دامنه اطلاع‌رسانی باید بسیار فراتر باشد افزود: باید تلاش کنیم تا اطلاع رسانی‌ها جامع‌تر، ‌به روزتر و همه‌گیرتر شود.

بصیری با تأکید بر اینکه هم اکنون غربی‌ها در حوزه رسانه بسیار باقدرت وارد شده‌اند ادامه داد: غرب قدرت رسانه را به خوبی درک کرده و از این ابزار برای نیل به اهداف خود استفاده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون فعالیت رسانه‌های مکتوب بسیار زیاد شده است و تیراژ برخی از رسانه‌ها در دنیا به چند 10 میلیون نیز می‌رسد، این در حالی است که ما هنوز در عرصه زبان‌های غیرفارسی از جمله انگلیسی و عربی، نتوانسته‌ایم توانمندی‌های خود را به ظهور برسانیم.

رئیس بسیج رسانه کشور تصریح کرد: در این راستا سازمان بسیج رسانه برای رسیدن به اهداف مورد نظر و ارتقای فعالیت رسانه ها در کشور به دنبال راهکارهای اساسی است تا بتواند نفوذ رسانه ای و قدرت رسانه ای خود را بیش از پیش به جهان ثابت کند.

بصیری با اعلام اینکه غرب با رسانه‌های خود به دنبال ایجاد تشنج در دیگر کشورها است، افزود: ما باید از طریق رسانه‌های خود در برابر این نوع حرکت غرب بایستیم و در برابر آنان مقابله کنیم.

وی گفت: رسانه‌های غرب کوچک‌ترین اختلاف ما را در ایران رصد کرده و در رسانه‌های خود به آن می پردازند و بزرگ نمایی می‌کنند اما زمانی که در سوریه جنایاتی از قبیل بریدن سر یک کودک رخ می‌دهد هیچ رسانه‌ای از غرب به آن نمی‌پردازد.

رئیس بسیج رسانه کشور در ادامه سخنان خود به مشکلات خبرنگاران در حوزه معیشتی پرداخت و خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات خبرنگاران در حوزه معیشتی و بیمه‌ای درصدد امکان‌سنجی هستیم قشر خبرنگاران مظلوم‌ترین قشر در جامعه هستند.

بصیری با اشاره به بی‌توجهی به برنامه‌های پنجم و ششم توسعه برای رفاه و معیشت خبرنگاران، اظهار کرد: در برنامه پنجم و ششم توسعه حتی یک خط به رسانه و خبرنگاران توجهی نشده است و این درحالی است که خبرنگاران مشکلات بسیار زیادی را دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار