کد خبر: ۱۶۹۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ 24 January 2016


معاون پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان فنی و حرفه‌ای کشورگفت: 452 نفر در شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت با هم رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، محمد حسین حاجی لو امروز(چهاردی)، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسابقات ملی مهارت هرساله با هدف ایجاد زمینه رقابت سالم بین جوانان مهارت آموز کشور، ارتقای فرهنگ مهارت آموزی، ایجاد زمینه مناسب برای مشارکت بنگاه‌های اقتصادی و صنوف در موضوع مهارت آموزی و ... برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت از 11 الی 14 بهمن ماه برگزاری می‌شود که طی آن 452 مهارت آموز در28 رشته با یکدیگر به رقابت می‌پردارند.

وی ادامه داد: مراسم افتتاحیه این مسابقات ازساعت 15 الی 19 دهم بهمن ماه درسالن نژاد فلاح برگزار می‌شود.

حاجی‌لو خاطرنشان کرد: پنج رشته از 28 رشته اعلام شده به صورت تیمی و مابقی به صورت انفرادی برگزار می‌شود.

این مسئول توضیح داد: الکترونیک، آجرچینی، طراحی وب،فناوری اطلاعات،تاسیسات الکتریکی،رباتیک تعدادی از رشته‌های این دوره از این مسابقات هستند.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: درمرحله شهرستانی این مسابقات درمجموع 35 هزار و 105 نفر شرکت کرده بودند که هفت هزارو 37 نفر ار آنها به مرحله استانی راه پیدا کردند.

حاجی لو توضیح داد: پس از رقابت راه یافتگان مرحله استانی، 452 نفر به مرحله ملی مسابقات راه یافتند که 389 نفر از آنها مرد و 69 نفر از آنها نیز زن هستند.

وی توضیح داد: برگزیدگان دوره 16 و 17 مسابقات ملی مهارت به مسابقات جهانی امارات و روسیه راه پیدا خواهند کرد.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: 18 رشته از این 28 رشته در این دوره از مسابقات با شرکت 170 مهارت آموز و 277 کارشناس داور درمرکز تربیت مربی برگزار می‌شود.

وی افزود: دو رشته نیز درمرکز نه دی با حضور30 شرکت کننده و 37 کارشناس داور، چهار رشته در مرکز شهید خدایی با 65 شرکت کننده و 62 کارشناس داور،چهار رشته در مرکز شهید رهبری با 75 شرکت کننده و 61 کارشناس داوربرگزار می‌شود.

حاجی‌لو در پایان گفت: در مجموع دراین دوره از مسابقات 437 کارشناس داور از سراسر کشور دعوت شده اند تا بر کمیت و کیفیت برگزاری مسابقات نظارت داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار