کد خبر: ۱۷۱۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۰ 30 January 2016

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی نباید حق هیچ کس به ویژه نامزدهای انتخاباتی ضایع شود، گفت: شورای نگهبان در عین حالی که حافظ قانون اساسی است، حافظ رای مردم و نامزدهای انتخاباتی نیز محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با تاکید بر اینکه شورای نگهبان بر اساس قانون عمل می کند، گفت: وظیفه شورای نگهبان حفاظت و حراست از انقلاب و دستاوردهای آن است.

وی با تاکید بر اینکه حق هیچ نامزد انتخاباتی و یا هر فرد دیگری نباید در جامعه اسلامی ضایع شود، بیان داشت: در عین حال هیچ کس حق ندارد به ارگان و یا کسی توهین کند و نباید دستگاه نظارتی را تضعیف کرد.

وی با بیان اینکه قانون انتخابات مشخص کرده که چه ارگانی ناظر برانتخابات باشد، افزود: براساس قانون شورای نگهبان باید راه را برای نفوذ افراد خارج از انقلاب و منحرفین به درون مجلس شورای اسلامی و خبرگان ببندد.

امام جمعه کرج انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را حجت شرعی برای انتخاب کنندگان دانست و تصریح کرد: ما نباید هرکسی را برای این دو مجلس انتخاب کنیم بلکه باید برای انتخاب افراد و فرستادن آن ها به این دو مجلس حجت شرعی داشته باشیم وحتی اگر نمی خواهیم به کسی رای دهیم برای این کار نیز باید حجت شرعی داشته باشیم و اگر کسی را نتوانستیم انتخاب کنیم، باید از افراد مورد وثوق خود سوال کنیم.

حسینی همدانی ادامه داد: برگزاری همزمان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در زمان حساسی انجام می شود و همه مردم و مسئولان باید کمک کنند که مجالس بصیر، قدرتمند و انقلابی تشکیل شود.

وی افزود: تلاش های زیادی می شود که مجلس شورای اسلامی آینده و خبرگان رهبری هم طراز انقلاب نباشد که این مساله زنگ خطری است که همه باید مراقب آن باشیم.

**آثار پیروزی انقلاب اسلامی در جهان هویدا شده است

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه در روزهای آینده ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی آغاز می شود، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران همانگونه که باعث تحول بی نظیر در ایران شد در کشورهای جهان به ویژه منطقه نیز تاثیر زیادی گذاشت.

وی با اشاره با اینکه 38 سال از انقلاب اسلامی گذشته و انقلاب اسلامی دیگر کودکی نوپا نیست، افزود: انقلاب اسلامی ایران هم اکنون به جوانی پرتجربه و قدرتمند تبدیل شده است که در عرصه های مختلف به توانمندی و اثرگذاری های ویژه ای رسیده است.

امام جمعه کرج در ادامه با تاکید بر آنکه انقلاب اسلامی ایران از ارزش های خود فاصله نگرفته است، بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران که با رهبری امام خمینی (ره) آغاز وبه پیروزی رسید در ادامه با هدایت های امام گونه مقام معظم رهبری به حرکت روبه جلوی خود ادامه می دهد و با آموزه های محرم و قیام امام حسین (ع) از مسیر خود منحرف نمی شود.

وی هویت انقلاب اسلامی را ارزش های دینی و معنوی دانست و گفت: از همان پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون دشمنان در تلاش هستند تا هویت انقلاب اسلامی را بگیرند و به آن لطمه بزنند که با یاری خدا تا کنون موفق نشده اند.

حسینی همدانی نفوذ را رمز دشمنان در بدنه انقلاب عنوان کرد و بیان داشت: دشمنان سعی می کنند با نفوذ به بدنه انقلاب به ریشه ها و باورهای مردم لطمه بزنند که به فضل خدا، هدایت های رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم این قضیه ناموفق بوده است.

وی افزود: دشمن از همه فضاها برای تغییر ارزش ها و باورهای مردم بویژه فضای مجازی استفاده می کند و به دنبال جذب مخاطب و براندازی نظام است که مردم و مسئولان باید هوشیاری خود را در مقابله با دشمنان حفظ کنند.

خطیب جمعه کرج با تاکید بر آنکه انقلاب اسلامی ایران شاخصه ها و گفتمان های خاص خود را دارد، اظهار داشت: راه انقلاب اسلامی کاملا مشخص است که همان راه امام حسین (ع)، امام خمینی (ره) و امام خامنه ای است که با گفتمان ضدانقلاب و دشمنان کاملا متفاوت است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان آنکه عدالت یکی از شاخصه های اصلی انقلاب اسلامی بود، افزود: انقلاب اسلامی ایران به منظور برپائی عدالت و براندازی اشرافی گری و رهائی از ظلم و ستم استکبار و طاغوت شکل گرفت.

وی با اشاره به آنکه 38 سال از انقلاب اسلامی گذشته و باید اهداف انقلاب بازخوانی شود، تصریح کرد: دشمن به دنبال آن است که حضور مردم در عرصه های انقلاب و جامعه انقلابی کمرنگ شده و به هرطریق به انقلاب اسلامی ایران ضربه بزند.

** اشرافی گری بلای جامعه اسلامی

امام جمعه کرج اظهار داشت: اگر در جامعه اسلامی بلای اشرافی گری نفوذ کند آن جامعه به سمت انحراف خواهد رفت.

وی تاکید کرد: انبیاء الهی هرگز به اشرافی گری مبتلا نشدند و خداوند متعال کبرورزی را یکی از شاخصه های اشرافی گری می دانند که هرگز برای انبیاء آن را نپسندیدند.

**دستگیری تفنگداران متجاوز آمریکائی در خلیج فارس نشانه اقتدار ایران اسلامی است

امام جمعه کرج در ادامه سخنان خود با تاکید برآنکه اقتدار جمهوری اسلامی ایران با گذشت 38 سال از آن روزبه روز افزوده می شود، تاکید کرد: رزمندگانی که تفنگداران متجاوز آمریکائی را در خلیج فارس دستگیر کردند با پیروی از آرمان های انقلاب اسلامی و رهبری معظم، در مقابل دشمن سرافرازانه عمل کردند.

وی گفت: ایران اسلامی قوی است و روز به روز نیز قوی تر می شود و دست متجاوزان را که قصد تجاوز به کشور عزیز ما را داشته باشند، قطع خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز رزمایش ولایت 94 را که در آب های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان و در مساحتی در حدود سه میلیون مترمربع در جریان است، نشان از توانمندی و قدرتمندی ایران اسلامی دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار