معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: توسعه بوم‌گردی به جذب توریسم کمک ویژه‌ای می‌کند.
کد خبر: ۱۷۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲ 04 February 2016
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: توسعه بوم‌گردی به جذب توریسم کمک ویژه‌ای می‌کند.

علیرضا مرادی بیستونی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی هنری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، اظهارکرد: توسعه صنایع‌دستی در کنار بوم‌گردی می‌تواند بصورت همزمان رونق گردشگری و توسعه صنایع دستی را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های بوم‌گردی در مناطق روستایی می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد یک بازار مطمئن و همیشگی برای تولیدات صنایع‌دستی باشد.

مرادی بیستونی تصریح کرد: به منظور توسعه بوم‌گردی امکان پرداخت تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال برای متقاضیان وجود دارد که فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بخش روستایی است.

وی ادامه داد: این تسهیلات بانکی با سود چهار درصد به متقاضیان داده می‌شود و بازپرداخت آن از شش ماه بعد از پرداخت وام صورت می‌گیرد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: یکی از اصلی‌ترین محورهای پرداخت این وام بحث راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاهاست، یعنی روستاییانی که بتوانند اقامتگاهی برای اسکان گردشگران روستایی مهیا کنند که مطابق با قوانین و مقررات مصوب باشد و مورد تایید کارشناسان و بازرسان این اداره کل قرار گیرد، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

مرادی بیستونی افزود: اهالی روستاهایی که جاذبه گردشگری دارند می‌توانند با ارائه درخواست به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان روند دریافت این تسهیلات را دنبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه دارای روستاهای بسیار زیبا و جذابی برای گردشگری است که با تلاش خود اهالی و حمایت دولت می‌توانند در امر جذب توریسم بسیار موفق عمل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار