مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه اعلام کرد که 60 درصد جمعیت استان معادل یک میلیون و 200 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.
کد خبر: ۱۷۵۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱ 04 February 2016
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه اعلام کرد که 60 درصد جمعیت استان معادل یک میلیون و 200 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

دکتر امید قادری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: کرمانشاه همچون سایر استان های کشور با درمان های القایی مواجه بود، در این راستا کارگروه های تحلیل هزینه های درمانی تشکیل شد. 

وی کاهش هزینه های القایی درمانی را گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه درمان دانست و ادامه داد: امیدواریم با فعال سازی شورای هماهنگی سازمان های بیمه گر استان با محوریت اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه بتوانیم هماهنگی بیشتری برای کنترل هزینه ها و هم افزایی مناسب با موسسات و مراکز درمانی داشته باشیم. 

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به مراجعه بیمه شدگان استانهای ایلام، لرستان و کردستان به کرمانشاه پرداخت مطالبات درمانی در این استان بالاست.

قادری با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 110 میلیارد و 300 میلیون تومان تخصیص درمان وصول شده و در اختیار مراکز و موسسات درمانی طرف قرارداد قرار گرفته است، گفت: در سال گذشته به دلیل افزایش تعرفه های خدمات در طرح تحول سلامت و دریافت نشدن به موقع مطالبات از سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت بهداشت پرداخت های با تاخیر انجام شد. 

وی در رابطه با مطالبات بیمارستان های دانشگاهی اظهار داشت: بدهی های خود را به این مراکز تا پایان اردیبهشت ماه تسویه کرده ایم و امیدواریم با در اختیار گرفتن منابع جدید مابقی را نیز پرداخت کنیم.

دبیر سازمان های بیمه گر استان کرمانشاه، عمده ترین مشکلات در پرداخت ها را مربوط به دریافت نکردن به موقع مطالبات از وزارت بهداشت دانست و گفت: پرداخت های بخش خصوصی تا پایان مرداد ماه و پرداخت های بیمارستان های دولتی غیردانشگاهی تا آخر تیر ماه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار