معاون استاندار کردستان مطرح کرد
سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری کردستان با اشاره به اینکه قدرشناسی از تولیدکنندگان کردستان با خرید محصولات آنها توسط بخش دولتی و خصوصی امکان‌پذیر است گفت: اگر اولویت، خرید از تولیدکنندگان داخل استان نباشد حمایتی از کارآفرینی صورت نگرفته است.
کد خبر: ۱۷۶۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶ 06 February 2016

به گزارش تابناک کردستان، حسین فیروزی امروز در جلسه گزارش عملکرد دستاوردهای خوشه مصالح ساختمانی اتاق بازرگانی سنندج اظهار کرد: اولویت اول در استان کردستان، اشتغال و تولید و افزایش درآمد سرانه و در مجموع توسعه اقتصادی است.

وی با بیان اینکه این مسئله به عنوان یک چراغ راهنما عمل می‌کند، گفت: لازم است همه بخش‌ها، سازوکارهای لازم برای توسعه اقتصادی استان را تجهیز کنند.

سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری کردستان با اشاره به اینکه در این زمینه به اندازه کافی محتوا و اطلاعات در استان وجود ندارد، تصریح کرد: هر اقدام توسعه‌ای باید لزوما دانش‌بنیان باشد تا به نتیجه مورد نظر دست یابد.

وی با تأکید بر اینکه توسعه اقتصادی نیز باید دانش‌بنیان باشد، گفت: همه فعالان حوزه اقتصادی معتقدند برای توسعه اقتصادی در استان کردستان نیازمند بهبود مستمر فضای کسب و کار هستیم.

فیروزی تطبیق با تغییرات در حوزه کسب و کار را یک نیاز اساسی دانست و افزود: امروز لازم است که تولیدکنندگان مصالح ساختمانی در عین رقابت، همکاری‌هایی برای رونق و توسعه نیز داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم قدردانی از تولیدکنندگان استان تصریح کرد: این قدرشناسی با خرید محصولات آنها توسط بخش دولتی و خصوصی امکان‌پذیر است.

سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری کردستان با بیان اینکه اگر اولویت، خرید از تولیدکنندگان داخل استان نباشد حمایتی از کارآفرینی صورت نگرفته است، افزود: خود تولیدکنندگان و کارآفرینان نیز باید ذهنیت گذشته ناکارآمد را از بین ببرند.

وی از تولیدکنندگان خواست تا با دانش‌بنیان کردن تولیدات خود، زمینه ارتقای کیفیت کالا و خدمات را فراهم و خوشه‌ها نیز در راستای کاهش هزینه‌های تولید در استان تلاش کنند.

این مسئول در پایان بر ضرورت نگاه توسعه‌ای به صادرات تأکید کرد و افزود: توسعه صادرات به طور قطع، استان کردستان را در زمینه اقتصادی به پیش خواهد برد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار