کد خبر: ۱۸۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰ 13 February 2016

معاون اداره کل مشاوره تربیتی و تحصیلی وزارت آموزش و پرورش گفت: با تمهیدات اندیشیده شده انتخاب رشته در نظام جدید آموزشی تغییر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ محمد مصطفوی ظهر امروز در نشست تخصصی هدایت تحصیلی دانش‌آموزان اظهار کرد: مشاوران نظام آموزشی باید با فرآیند انتخاب رشته به درستی آشنا شده و مسیر انتخاب رشته درست را به دانش‌آموزان پیشنهاد دهند.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات برای ارتقای فرآیند انتخاب رشته تأکید کرد: در این راستا و با تمهیدات اندیشیده شده فرآیند انتخاب رشته در نظام جدید آموزشی تغییر می‌کند.

مصطفوی با تأکید بر ارتقای زیرساخت‌های آموزشی در مدارس دوره اول متوسطه کشور از سوی مدیران و مشاوران تحصیلی،‌ افزود: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که دانش‌آموزان و والدین با فرآیند انتخاب رشته آشنایی لازم را پیدا کنند.

وی در ادامه سخنان خود به تغییر ابزارهای مشاوره‌ای در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان اشاره کرد و بیان داشت: در سال تحصیلی جدید همه مدارس باید ظرفیت اجرای آنلاین آزمون‌های انتخاب رشته را داشته باشند تا دانش‌آموزان بر اساس مولفه‌های تعریف شده در هدایت تحصیلی جدید توسط مشاوران و معلمان در مدرسه و اولیاء در منزل مورد ارزیابی قرار گیرند.

معاون مشاوره تربیتی و تحصیلی وزارت آموزش و پرورش از هدایت تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان در دوره اول متوسطه را گامی مهم در جهت تعیین مسیر زندگی و آینده شغلی دانش‌آ‌موزان عنوان کرد و بیان داشت: تقویت باور توانمندی‌های فردی و اگاه کردن افراد به استعدادهای خود از مهمترین اهداف برگزاری این کارگاه عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار