مدیر کل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان ایلام گفت: 22 هزار و 500 هزار جلد سند املاک واقع در مناطق روستایی از طریق این سازمان صادر و به روستاییان مناطق مختلف این استان اعطا شده است.
کد خبر: ۱۸۱۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱ 15 February 2016

مدیر کل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان ایلام گفت: 22 هزار و 500 هزار جلد سند املاک واقع در مناطق روستایی از طریق این سازمان صادر و به روستاییان مناطق مختلف این استان اعطا شده است.

به گزارش تابناک ایلام؛فریادرس شهبازی روز دوشنبه در آیین واگذاری سند به روستائیان منطقه چالسرا از توابع شهرستان ایلام اظهار کرد: صدور سند برای خانه های روستایی تضمین مالکیت و ارزش دادن به تثبیت مالکیت خانه های مسکونی، جلوگیری از تعارض مالکان و وجود وثیقه ای مطمئن برای اخذ تسهیلات را درپی دارد.
وی جلوگیری از نزاع و اختلافات ملکی، ارتقای توسعه پایدار، خودکفایی در امر تولید محصولات کشاورزی، برقراری نظام مالیاتی برای معاملات و اسناد مالکیت و محرومیت زدایی روستایی را از دیگر مزایای اجرای این طرح اعلام کرد.
مدیرکل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان ایلام یادآور شد: از زمان اجرای طرح صدور اسناد مالکیت منازل روستایی تاکنون 22 هزار و 500جلد سند مالکیت روستایی صادر شده که برنامه امسال صدور2هزار جلد بوده، که از این تعداد یک هزار شهری و یک هزار جلد نیز روستایی بوده است.
شهبازی تاکید کرد: سهیمه شهرستان ایلام از این تعداد یک هزار جلد سند بوده است که از این تعداد 341 جلد مربوط به روستای چالسرا است.
وی گفت: پارسال پیگیری های زیادی برای الحاق روستای چالسرا به شهر ایلام انجام شد که با تحقق یافتن این مهم تمامی املاک، زمین ها و عرصه مردم در داخل روستا ارزش افزوده آنها دو چندان خواهد شد.
مدیر کل ثبت املاک و اسناد استان ایلام نیز در این آیین هدف از صدور سند مالکیت در روستاها را ساماندهی و تثبیت نظام مالکیت اراضی واقع در بافت روستاها، کاهش و رفع اختلافات حقوقی ناشی از مالکیت ها در روستاها، اعلام کرد و گفت: امکان بهره گیری روستاییان از تسهیلات بانکی، کمک به توسعه اقتصادی روستا از طریق افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی اماکن مسکونی و فراهم آوردن بستر مناسب قانونی به منظور تسریع در خدمات رسانی به روستاها را از دیگر اهداف واگذاری صدور سند به روستائیان برشمرد.
در این آیین که با حضور مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام و مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان و مسئولین شهرستانی برگزار شد به صورت نمادین سند روستایی به 12 خانوار اهدا شد.
استان ایلام با جمعیت حدود 590 هزار نفر دارای 603 روستا است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار