روزنامه 19 دی در شماره شنبه اول اسفند ماه مطلبی با عنوان آقای آشتیانی و لزوم حفظ حرمت جامعه مدرسین را به قلم محمد صدرایی به چاپ رسانده است.
کد خبر: ۱۸۴۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۰ 20 February 2016
به گزارش تابناک قم، در این مطلب می خوانیم: حرمت امامزاده را متولی باید نگه دارد این جمله معروف، مصداق بارز اعلام برائت آقای آشتیانی از قرار گرفتن نامش در لیست تبلیغاتی مورد حمایت جامعه مدرسین است.

حجت الاسلام رضا آشتیانی عراقی نماینده کنونی مردم قم در خانه ملت و نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از این حوزه انتخابیه است. وی که از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم می‌باشد، در جلسه بیستم بهمن جامعه مدرسین همراه با دکتر لاریجانی و حجت الاسلام علی بنایی به عنوان 3 نامزد مورد حمایت این نهاد حوزی انتخاب شد.

چند روز بعد از انتشار این لیست نام حجت الاسلام آشتیانی در لیست طیفی از اصولگرایان موسوم به شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم نیز در کنار حجت الاسلام ذوالنوری و امیرآبادی قرار گرفت. این لیست در حالی از سوی این شورا در مقابل لیست جامعه مدرسین منشر شده است که همواره اصولگرایان از جامعتین به عنوان فصل الخطاب خود یاد کرده‌اند و بسیاری از اعضای جامعه مدرسین، احزاب و تشکل‌های اصولگرای واقعی نسبت به انتشار لیستی تحت عنوان اصولگرایان در مقابل لیست جامعه مدرسین معترض بوده‌اند.

در این بین عده‌ای نیز با گرفتن گارد مردم سالاری موضوع تکثر لیست و دادن حق انتخاب به مردم را مطرح کردند و از ارائه لیست شورای اصولگرایان در مقابل لیست جامعه مدرسین حمایت کردند. در پاسخ به این عده باید گفت که همواره لیست جامعه مدرسین که یک نهاد حوزوی اصولگرا محسوب می‌شود، لیست مورد اعتماد مردم و اصولگرایان محسوب می‌شده است. این اقدام باعث می‌شود دردوره های بعدی لیست جامعه اعتبار گذشته را نداشته باشد بویژه آنکه جمع موسوم به شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم نه تنها به لیست جامعه مدرسین تمکین نکرده است بلکه برخی از نامزدهای این لیست با انتقاد از عملکرد جامعه در انتشار لیست، موج حملات گسترده‌‌ای را علیه این اقدام جامعه مدرسین به راه‌انداخته اند.

درست یک هفته بعد از انتشار لیست جامعه مدرسین، حجت الاسلام آشتیانی که خود عضو و یکی از 3 نامزد مورد حمایت جامعه مدرسین است، در نامه ای به رضا سیار فرماندار قم درخواست کرد به دیگر تشکل‌ها و گروه‌ها -بجز لیست اصولگرایان- تذکر داده شود تا از قرار دادن نام و تصویر ایشان در تبلیغاتشان خودداری کنند. در حالی آقای آشتیانی درخواست کرده نام و تصویرش در کنار نام دیگر نامزدهای جامعه مدرسین قرار نگیرد که ایشان خود یکی از اعضای جامعه مدرسین است و جای تعجب دارد نظر جمعی جامعه را بر نمی‌تابد و به صراحت از قرار گرفتن نامش تنها در لیست شورای هماهنگی اصولگرایان تاکید دارد.

این درخواست آشتیانی با استقبال دیگر نامزدهای لیست ائتلاف که انتظار داشتند یا جامعه در این دوره لیستی ارائه نکند و یا اگر لیستی ارائه داد نامشان در لیست جامعه قرار گیرد، شده است. در همین ارتباط پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام ذوالنور، این اقدام حجت الاسلام آشتیانی را پیام صریح به دو کاندیدای دیگر مورد حمایت جامعه مدرسین دانسته است.

حجت الاسلام آشتیانی که با رأی شکننده‌ای به عنوان یکی از 3 نامزد مورد حمایت جامعه مدرسین قرار گرفت، خود بهتر از همه می‌داند که در مرحله اول رأی گیری حد نصاب رأی را نیاورد و با پا درمیانی یکی از اعضا و رای گیری مجدد آنهم درحضور خود وی با رأی مرزی توانست درلیست قرار گیرد. آقای آشتیانی اگر تحت تأثیر برخی جریان‌ها قرار نگرفته است چرا پس از آنکه در مرحله اول که آقایان لاریجانی وبنایی رأی آوردند و فهمید که قرر است در چه لیستی قرار بگیرد مانع رأی گیری مجدد نشد؟ ثانیاً چرا به اعضای جامعه نگفت که من قبلاً تعهد داده‌ام درلیست دیگری باشم؟ منطقی این بود وی که با 3 دوره نمایندگی مجلس و سال‌ها حضور در جامعه مدرسین فردی با تجربه و کارآزموده است، در مقابل رأی و نظر جامعه مدرسین نمی‌ایستاد.

 این اقدام آقای آشتیانی در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از گروه‌های اصیل اصولگرایی مانند حزب موتلفه اسلامی،‌ جبهه پیروان خط امام و رهبری، انجمن اسلامی اصناف و بازار، جامعه اسلامی کارمندان و ... و بسیاری از اعضای جامعه مدرسین و شخصیت‌های مطرح اصولگرا ضمن حمایت از لیست جامعه مدرسین اعلام کرده‌اند لیست موسوم به شورای اصولگریان در قم را به رسمیت نمی‌شناسند. 

حال اینکه چرا حجت الاسلام آشتیانی که خود از اعضای جامعه مدرسین است حرمت جامعه مدرسین را نگه نمی‌دارد جای تأمل بسیار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار