کد خبر: ۱۸۴۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲ 20 February 2016


معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز از ثبت نام در کارگاه آموزشی چیدمان سفره سالم از منظر قرآن و طب در دانشگاه خوارزمی خبر داد.

احمدرضا فیروزی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این کارگاه اموزشی با هدف تبیین جایگاه تغذیه سالم و بررسی اهمیت سلامت تغذیه از منظر قرآن و طب، با همکاری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی البرز و سازمان فعالیت های قرآنی دانشگاهیان برگزار می شود.

وی با اشاره به ضرورت چیدمان سفره سالم تصریح کرد: تغذیه سالم هم در جسم و هم روح انسان ها تأثیر مثبتی دارد و لازم است با اصلاح سبک زندگی و استفاده درست از نعمت های الهی و با مدیریت صحیح در نحوه مصرف غذا، زمینه بروز ناراحتی های گوارشی و عوارض ناشی از آن را از بین ببریم تا سالم و تندرست بمانیم.

فیروزی در ادامه رعایت فرهنگ تغذیه سالم را مهم و حیاتی ارزیابی کرد و افزود: بر اساس علم طب و آیات قرآن کریم و روایات بسیار، بر نحوه و میزان خوردن غذاها و میوه ها تأکید شده است که رعایت آنها سبک زندگی سالم را در پی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: انسان سالم نیازمند تغذیه سالم است و این تغذیه باید با فرهنگ اسلامی بارور شود تا روح و جسم در پرتو آن به شادابی و نشاط برسد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز اذعان کرد: این کارگاه آموزشی با ارائه دکتر محمد کمالی نژاد، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با هدف تبیین نحوه چیدمان سفره سالم و معرفی گروه های غذایی متناسب و سالم، روز یک شنبه 9 اسفندماه ویژه ی دانشجویان و علاقه مندان برگزار می شود.

فیروزی در پایان گفت: علاقه مندان برای ثبت نام و کسب آگاهی بیشتر می توانند به دفتر معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی البرز، واقع در کرج، دانشگاه خوارزمی، طبقه همکف ساختمان اداری مراجعه کنند و یا با شماره 34505151 - 026 تماس حاصل نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار