رئیس اتحادیه قالیشویان کرمانشاه گفت: هنوز برای سال جاری افزایش تعرفه نداشته‌ایم و با همان نرخ‌های گذشته فرش‌های شهروندان را می‌شوییم.
کد خبر: ۱۸۸۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱ 27 February 2016
رئیس اتحادیه قالیشویان کرمانشاه گفت: هنوز برای سال جاری افزایش تعرفه نداشته‌ایم و با همان نرخ‌های گذشته فرش‌های شهروندان را می‌شوییم.

محمود فیضی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: برای افزایش تعرفه‌های قالیشویی درخواست دادیم، اما هنوز با درخواست ما موافق نشده و مشخص نیست افزایش تعرفه‌ها تا پایان سال صورت گیرد یا نه.

وی بیان کرد: هنوز هم با قیمت‌های قبلی فعالیت می‌کنیم که قیمت شست و شوی هر متر فرش ماشینی 1500 تومان، هر متر فرش دستباف 2500 تومان، هر متر موکت 650 تومان، هر پتو یک نفره 3500 تومان و هر پتو دو نفره 4000 تومان است.

رئیس اتحادیه قالیشویان کرمانشاه قیمت خاک‌گیری هر متر فرش ماشینی را نیز 400 تومان و هر متر فرش دستبافت را 550 تومان اعلام کرد.

فیضی از مردم خواست فرش‌های خود را به مراکز مجاز بسپارند و تصریح کرد: در غیر اینصورت اگر مشکلی برای فرش ایجاد شود، امکان پیگیری آن وجود ندارد.

وی یادآوری کرد: ممکن است برخی از قالیشویی‌ها فقط برای این یک ماه باز شده باشند و سابقه فعالیت نداشته باشند که در اینصورت هرگونه آسیب فرش و یا پارگی آن قابل پیگیری نیست.

رئیس اتحادیه قالیشویان کرمانشاه تعداد قالیشویی‌های مجاز کرمانشاه را 26 واحد اعلام کرد که پروانه کسب مشخص دارند.

فیضی در ادامه از مردم خواست از شست و شوی فرش‌های خود در منزل خودداری کنند و آن را به قالیشویی‌ها بسپارند که به صرفه‌تر است.

وی معتقد است، شست و شوی فرش دستباف در منزل ممکن است، باعث قاطی شدن رنگ فرش شود، اما چنین اتفاقی در قالیشویی رخ نمی‌دهد.

رئیس اتحادیه قالیشویان کرمانشاه گفت: اگر فرشی پوسیده باشد، خوردگی داشته باشد، رفوع شده باشد و یا روی آن شربت و شیرینی ریخته باشد، باید از ابتدا مسئول قالیشویی در جریان قرار گیرد، در غیر اینصورت مسئولیت با خود فرد است.

فیضی تاکید کرد: اگر فرش هنگام شست و شو خراب شود بر اساس نظر کارشناس خسارت به افراد داده خواهد شد.

وی در خصوص هزینه حمل و نقل قالیشویی‌ها نیز ادامه داد: این هزینه توافقی است و برخی از قالیشویی‌ها برای تبلیغ آن را اخذ نمی‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار