کد خبر: ۱۹۱۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵ 02 March 2016


معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در سال های اخیر زلزله های بالای چهار ریشتر در استان های لرستان، ایلام و هرمزگان مدیریت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی اکبرپور پیش از ظهر چهارشنبه در نشست تدوین دستور العمل وظایف استان های معین در حوادث ملی و منطقه ای که در مجتمع فرهنگی میلاد کرج با حضور مدیران بحران و نمایندگان استان های سمنان، قزوین، مرکزی، قم، فارس، تهران و اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: استان های معین توان عملیاتی خود را با برگزاری برنامه های آموزشی مشترک بالا ببرند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در مواقع اضطرار نباید برخی حوادث به بحران جدی تبدیل شود، گفت: در سال های اخیر زلزله های بالای ۴ ریشتر را در استان های لرستان، ایلام و هرمزگان مدیریت شده است.

اکبرپر با تاکید بر اینکه باید توانمندی امدادی در سطح کشور را افزایش دهیم، گفت: متاسفانه اهمیت و نقش استان های معین در کاهش آسیب ها مورد غفلت قرار گرفته است.

معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور در خاتمه سخنان خود با تاکید بر اینکه هماهنگی ها نباید منوط به مواقع بروز حادثه شود، گفت: پیشگیری از حوادث همیشه در دستور کار بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است باید با هماهنگی های انجام شده برای کاهش خسارت ها تلاش کنیم.

در ادامه این نشست مهدی مهرور مدیرکل اداره مدیریت بحران استانداری البرز بکی از مشکلات در استان نوپای البرز را نبود زیر ساخت های لازم برای مدیریت بحران اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه بسیاری از ادارات استان در ساختمان های استیجاری مستقر هستند نمی توان برای محل استقرار آنها استحکام بنا ایجاد کرد.

مهرور در ادامه با تاکید بر اینکه ساختمان مدیریت بحران استان به عنوان مرکز فرماندهی هنوز مشخص نشده است، گفت: زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع در مجاورت آزاد راه تهران - کرج - قزوین برای احداث آن اختصاص یافته است.

وی در پایان نبود زیرساخت های امدادی مناسب در استان را یکی دغدغه های تیم های امدادی اعلام کرد و گفت: در این زمینه نیازمند نگاه ویژه سازمان بحران کشور هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار