رئیس هیات نظارت بر انتخابات ایلام از مردم خواست در صورت در دست داشتن مدارک و گزارش های مستند، تخلف های انتخاباتی هر دو حوزه انتخابیه استان (ایلام و دهلران) را به دفتر این هیات اعلام کنند.
کد خبر: ۱۹۳۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶ 06 March 2016

رئیس هیات نظارت بر انتخابات ایلام از مردم خواست در صورت در دست داشتن مدارک و گزارش های مستند، تخلف های انتخاباتی هر دو حوزه انتخابیه استان (ایلام و دهلران) را به دفتر این هیات اعلام کنند.

به گزارش تابناک ایلام؛یوسف امیدی گفت: گزارش ها و مدارک مستند از تخلف های انتخابات در روند تایید یا رد صحت انتخابات مهم است بنابراین اگر شهروندان مستندها و مدارک موثقی از تخلف دارند می توانند آن را تحویل دفتر استانی هیات نظارت شورای نگهبان قرار دهند.
وی تاکید کرد: البته این به معنی دریافت شکایت و اعتراض به نتیجه انتخابات نیست زیرا طبق قانون مهلت دریافت شکایت و اعتراض ها به پایان رسیده و هیات نظارت استانی اکنون تنها مدارک و مستندهای لازم از تخلف های انتخاباتی را تحویل می گیرد.
امیدی یادآور شد: بررسی صحت انتخابات در سراسر کشور از دیروز شنبه در شورای نگهبان آغاز شده است.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان ایلام در خصوص آخرین وضعیت روند انتخابات گفت: مهلت دریافت اعتراض و شکایت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی که از شنبه هفته گذشته آغاز شده بود روز جمعه چهاردهم اسفند پایان یافت.
امیدی افزود: شهروندان در صورت داشتن مدارک و مستندهای دقیق از تخلف های انتخاباتی هر دو حوزه انتخابیه استان می توانند آن ها را در اختیار دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در ایلام قرار دهند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مهلت اعتراض شکایت نامزدها دیروز شنبه به اتمام رسیده مردم می توانند فقط مدارک و مستندهای خود را در این مورد به هیات نظارت استان گزارش دهند.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان ایلام گفت: شهروندان چنانچه مدارکی از تخلف در دست دارند با ارسال نامه یا عکس می توانند آنها را تحویل دفتر هیات نظارت ایلام دهند تا پیگیری های لازم در این زمینه انجام شود.
امیدی تاکید کرد: اعلام صحت انتخابات همه حوزه های انتخابیه کشور بر اساس قانون وظیفه شورای نگهبان است و این نهاد بدون اینکه محدویت زمانی داشته باشد با بررسی همه جوانب و مدارک نظر قطعی خود را اعلام می کند.
وی گفت: دفاتر استانی هیات نظارت در صحت یا رد انتخابات هیچ گونه صلاحیت و اختیاری ندارند و تنها می توانند مدارک و مستندهای مردمی از تخلف های انتخاباتی را در اختیار شورای نگهبان قرار دهند.
انتخابات هز دو حوزه انتخابیه استان ایلام (ایلام و دهلران) برای تعیین سه سهمیه نمایندگی مجلس شورای اسلامی این استان (دو نماینده حوزه اصلی ایلام و یک نماینده حوزه اصلی دهلران) به مرحله دوم کشیده شد.
در حوزه انتخابیه اصلی ایلام شامل شهرستان های ایلام، چرداول، سیروان، ایوان، مهران و ملکشاهی چهار نامزد و در حوزه انتخابیه اصلی دهلران متشکل از دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره دو نامزد به مرحله دوم راه یافتند.
زمان دقیق و قطعی مرحله دوم انتخابات مجلس دهم هنوز اعلام نشده اما بر اساس برخی اظهار نظرهای رسمی، اواخر فروردین و یا اوایل اردیبهشت 95 زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات اعلام شده است./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار