کد خبر: ۱۹۳۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷ 06 March 2016


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد گفت: اراضی اطراف تپه تاریخی ازبکی امسال با پیگیری دستگاه قضایی و بخشش مالک آن در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت.

محمد قیومی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تشکر و قدردانی از مالک اراضی اطراف تپه ازبکی اظهار کرد این فرد با بخشش اراضی به دولت بستر را برای حفاظت از تپه تاریخی ازبکی را فراهم کرد.

وی گفت: این اراضی به وسعت 12 هکتار از طرف مالک آن به سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اهدا شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

قیومی با بیان اینکه اخباری مبنی بر آزاد سازی این اراضی در برخی رسانه ها امسال انتشار یافت که ضرورت داشت مسئولان میراث فرهنگی به جای عبارت آزاد سازی از عبارت بخشش و همکاری مالک اراضی استفاده می کردند.

دادستان نظرآباد گفت: هرچند این تپه باستانی برای پیشگیری از دخل و تصرف ثبت ملی شده است اما دلیلی بر رد مالکیت فرد مذکور بر اراضی اطراف آن نیست لیکن این افراد برای حفظ آثار تاریخی با دستگاه قضایی و مسئولان همکاری شایسته انجام داد.

وی با گلایه از اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری البرز اظهار داشت: این اداره کل تاکنون هیچ اقدامی اعم از ایجاد فضای گردشگری و محل تفریح و بازدید مردم ، برای این اثر تاریخی انجام نداده است.

تپه تاریخی ازبکی با قدمت 9 هزار ساله یکی از آثار ارزشمند باستانی در نظرآباد استان البرز است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار