اجراي نمايش‌هاي راه‌يافته به تئاتر فجر در البرز
نمايش آثار راه‌يافته به جشنواره تئاتر بين‌المللي فجر در روزهاي آينده نيز با اجراي "پاييز نگفته بود" به كارگرداني سيد محمد مرتضوي، "شيرين به روايت امروز" به كارگرداني علي شهبازي ادامه مي‌يابد.
کد خبر: ۱۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳ 31 January 2015

به گزارش تابناك – البرز: با فرارسيدن دهه مبارك فجر، مسئولان فرهنگي و نهادهاي متولي امور هنري كشور خود را آماده برگزاري جشنواره‌هاي مهم فرهنگي و هنري مي‌كنند.
يكي از مهمترين اين جشنواره‌ها مربوط به جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر است.
در 2 سال اخير برخي از آثار بخش مسابقه اين جشنواره در استان البرز نيز اجرا مي‌شد، اما امسال اين امر محدود به اجراي چند نمايش راه‌يافته به جشنواره‌ بين‌المللي تئاتر فجر شد.
ابراهيم شريفي معاون هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد استان البرز در اين رابطه به خبرنگار تابناك مي‌گويد:  براي امسال مقرر شد كه برخي از نمايش‌هاي راه‌يافته به اين جشنواره در البرز اجرا شود كه اين امر از امروز و با اجراي نمايش‌هاي "سيارود" به كارگرداني سينا شفيعي و "من يك قهوه مي‌خواهم" به كارگرداني فرانك فروتن در تئاتر شهر كرج آغاز شده است.
وي افزود: نمايش آثار راه‌يافته به جشنواره تئاتر بين‌المللي فجر در روزهاي آينده نيز با اجراي "پاييز نگفته بود" به كارگرداني سيد محمد مرتضوي، "شيرين به روايت امروز" به كارگرداني علي شهبازي ادامه مي‌يابد.
معاون هنري و سينمايي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان البرز همچنين از اجراي 7 اثر جنشواره بين‌المللي موسيقي فجر در اين استان خبر داد.
شريفي اظهار داشت: با توجه به فرارسيدن يوم‌الله 22 بهمن و دهه مبارك فجر، جشنواره‌هاي بين‌المللي معتبر در حوزه‌هاي هنري و فرهنگي به ميزباني جمهوري اسلامي ايران در اين ايام برگزار مي‌شود.
وي افزود: اصحاب فرهنگ و هنر و عموم مردم استان البرز نيز همواره استقبال بسيار خوبي از اين جشنواره‌ها داشته و در سال‌هاي گذشته براي تماشاي اين آثار، به تهران مسافرت مي‌كردند.
اين مسئول افزود: براي خدمات‌رساني بهتر به علاقه‌مندان به آثار فرهنگي و هنري، رايزني‌هايي با هدف اجراي آثار جشنواره‌هاي بين‌المللي در استان البرز انجام شد كه خوشبختانه موافقت‌هاي لازم در اين زمينه كسب شد.
شريفي گفت: در اين راستا 7 اثر اجرا شده در بخش جنبي سي‌امين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر از روز 25 بهمن ماه امسال به ترتيب در سالن سيروس صابر و همچنين نژاد فلاح كرج به اجرا در مي‌آياد.
وي تصريح كرد: اين آثار مربوط است به اجراهايي از گروه‌هاي زاگرس، خنیا، ارکستر مجلسی رسا، دیبا، ارکستر آوا، همایون پرنیا و ساوالان.
شريفي درباره پخش آثار جشنواره بين‌المللي فيلم فجر نيز گفت: براي اين منظور رايزني‌ها ادامه داشته و به زودي اطلاع‌رساني لازم به مردم ارائه مي‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار