استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد
استاد حوزه علمیه قم گفت: برای تشکیل خانواده باید معیارهای اسلامی مدنظر قرار گیرد و ملاک ایمان طول قنوت و سجده نیست بلکه باید انسان بود.
کد خبر: ۲۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸ 08 April 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام طباطبایی در برنامه "سلام زائر" در جمع نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران با اشاره به معیارهای ازدواج و تشکیل خانواده اظهار کرد: توجه و رعایت موازین و معیارهای انتخاب همسر از نظر اسلام بهترین راهکار برای آغاز یک زندگی ایده‌آل و مطلوب است.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم افزود: همانطور که می‌دانید ازدواج یکی از مهمترین حوادث و رویدادهای زندگی است و نقش مهمی در سرنوشت و سعادت و خوشبختی انسان دارد، مضافا بر اینکه اگر به نحو صحیح انجام پذیرد بسیاری از نیازهای انسان اعم از نیازهای عاطفی و جنسی را تامین و موجب آرامش روحی انسان می‌شود بنا بر این در عین حال که نباید در انتخاب همسر خیلی وسواس گونه عمل کرد اما دقت، شناخت و اتخاذ تصمیم حساب شده و بالاخره انتخاب صحیح از شرایط ضروری یک ازدواج موفق است.

کارشناس مباحث اخلاقی و تربیتی خانواده گفت: برای تشکیل خانواده باید معیارهای اسلامی مدنظر قرار گیرد و ملاک ایمان داشتن به طول قنوت و سجده و حتی صرف حضور در مسجد مقدس جمکران نیست بلکه باید انسان بود.

وی گفت: درست است که انتخاب همسر مسئله‌ای مهم و حساس است ولی در عین حال نباید زیاد وسواس به خرج داد، هیچ‌کس صد‌درصد طبق معیارهایی که انسان در نظر دارد آفریده نشده و پرورش نیافته است کما این که ممکن است نسبت به طرف‌های مقابل شما نیز همین گونه باشد و صددرصد آن طور که آنان می‌خواهند نباشید.

طباطبایی افزود: چون جامعه ما اسلامی است و اکثر قریب به اتفاق مردم تا حدود زیادی متناسب با فرهنگ و ارزش‌های اسلامی رشد کرده‌اند، نور ایمان و اسلام در غالب دل‌ها تابان است، البته درجات ایمان متفاوت است ولی شما هم نباید انتظار داشته باشید که حتما از بالاترین سطح ایمانی انتخاب کنید، بلکه همین که دختری را یافتید که نسبت به وظایف دینی خود کوشاست و گرد معصیت نمی‌چرخد کافی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار